אופיס 2016 של מיקרוסופט: החידושים מעטים ולא מסעירים

מיקרוסופט עדיין מציעה את התמיכה הטובה ביותר בעברית בערכת התוכנות המשרדיות שלה, פרט לגרסת הדפדפן ■ החידושים בגרסת 2016 לא דרמטיים, ומי שלא זכאי לעדכון חינמי, עדיף שיוותר

ערכת התוכנות המשרדיות אופיס של מיקרוסופט היא הדומיננטית בשוק. רוב הצרכנים משתמשים במעבד התמלילים וורד, מייצרים גיליונות אלקטרוניים עם אקסל, מציגים מצגות של פאוור פוינט או קוראים מיילים מהאאוטלוק.

לפני קרוב לשלוש שנים החלה מיקרוסופט לעבוד בעיקר במודל של השכרת ערכות התוכנות המשרדיות. אופיס 365 מציע גישה תמידית לגרסה האחרונה של אופיס, כך שהלקוח לא צריך לרכוש תוכנה חדשה בכל פעם שכזו יוצאת לשוק. מיקרוסופט השיקה בתקופה האחרונה את ערכת אופיס 2016, אשר מחליפה את גרסת 2013 וכוללת שדרוגים של התוכנות השונות וגם שדרוגם כלליים, למשל, "בדיקת מידע חכמה", המאפשרת לחפש מידע על מילה מסוימת דרך מנוע החיפוש של מיקרוסופט "בינג" (יש לציין השימוש בבינג הוא חיסרון, כי הוא פחות מוצלח עם אתרים ישראליים). תכונה חדשה נוספת נקראת "ספר לי מה אתה רוצה לעשות". מדובר בדרך פשוטה לכתוב פעולה שרוצים לעשות, ולהגיע אליה מבלי לנבור בתוך התפריטים.

וורד: מיקרוסופט התמקדה בגרסת 2016 בשיתופיות. בדומה לגרסה הקודמת, ניתן לשמור בקלות את הקבצים בשירות האחסון של החברה OneDrive ולמשוך את המסמך מכל מכשיר, כולל סמארטפון. בנוסף, ניתן להזמין משתמשים אחרים לעריכת מסמך או רק לקריאה וגם לצפות בשינויים שלהם בזמן אמת.

אקסל: מיקרוסופט הוסיפה סוגי טבלאות חדשים המאפשרים להציג את הנתונים בתצורה גרפית טובה יותר. ניתן בצורה פשוטה למשוך טבלאות מהאינטרנט מבלי להשתמש בהעתק והדבק, אלא משיכה ישירה מהאתר וגם עריכה של אותם נתונים. בנוסף, ניתן לעדכן את הנתונים ישירות בטבלת האקסל, במקרה שהם עודכנו באתר האינטרנט.

פאוור פוינט: נוספו טבלאות גרפיות חדשות לשילוב במצגות, שילוב של טקסטים בכתב יד (עבור מכשירים הכוללים מסך מגע) ושיתוף קל יותר של המצגת עם אנשים אחרים בלחיצת כפתור. בעבודה עם משתמשים אחרים על אותה מצגת, ניתן לראות עמוד ליד עמוד את השינויים ולבחור את האפשרות המועדפת.

אאוטלוק: צירוף קבצים למייל נעשה פשוט יותר. ניתן לראות את הקבצים האחרונים שעליהם המשתמש עבד ולצרף אותם במהירות למייל. במקרה שמחליטים לצרף מסמך כמו וורד או אקסל שנשמר ב-OneDrive, הנמען יקבל קישור למסמך המעודכן ביותר בענן. עוד תכונה היא מיון של המיילים (Clutter), שבה מיילים משולחים שהמשתמש אינו נוהג לקרוא מוכנסים לתיקייה אחרת.

אפליקציות: עולם כתיבת המסמכים השתנה בשנים האחרונות. המשתמשים לא עובדים על מחשב אחד, יש להם מחשב נייח במשרד או בבית, לפטופ, טאבלט וסמארטפון. אופיס מציעה פתרון גורף במקרה הזה. בחודשים האחרונים השיקה מיקרוסופט אפליקציות תומכות בעברית לתוכנות האופיס העיקריות שלה. האפליקציות זמינות לאייפונים ולאייפדים של אפל או לטאבלטי וסמארטפוני אנדרואיד. האפליקציות ניתנות להורדה ברמה הבסיסית בחינם (קריאה וכתיבת מסמכים), אבל כדי ליהנות מכל השירותים, צריך מנוי באופיס 365. התמיכה בעברית בסך הכל טובה.

דפדפן: מלבד אפליקציות, חלק מהמשתמשים יצטרכו גם גרסה המיועדת לדפדפנים, לשימוש במחשב בו לא הותקנה אופיס. מיקרוסופט מציעה פתרון כזה בחינם, אבל הוא לא מושלם בעברית. כתיבה של מסמך בוורד בדפדפן ופתיחתו על-גבי אופיס 2016 במחשב, מגלה בעיות בכיוונים בכתיבה בעברית ובאנגלית יחדיו. חבל שמספר שנים לאחר שהושקה גרסת הווב, במיקרוסופט לא מצליחים לתמוך בתוכנה שהם עצמם מייצרים.

עדכון: צרכנים המנויים לתוכנית אופיס 365 של מיקרוסופט, מקבלים את השדרוג לגרסת 2016 ללא עלות, אך במיקרוסופט לא טרחו עד עכשיו לעדכן את המשתמשים הקיימים שלהם על השדרוג (דרך התוכנה). למעשה, אפילו מי שלא סומך על ההודעה האוטומטית ובודק ידנית אם קיים עדכון תוכנה דרך המערכת, לא מוצא אותה. המשמעות היא שרק מי שיודע על קיומו של השדרוג יוכל להתקין אותו, וזאת בדרך מסורבלת מאוד: עליו להסיר את אופיס 2013 ולהתקין את 2016. במיקרוסופט אומרים שהודעה על עדכון תישלח למשתמשים הקיימים בשבועות הקרובים.

מחירים: מודל התמחור של אופיס 365 עומד על 300 שקל לשנה (דרך אתר החברה). הוא כולל התקנה בודדת על לפטופ, טאבלט וסמארטפון. ב-430 שקל לשנה מקבלים מנוי ל-5 מחשבים. ניתן גם לרכוש את התוכנה באופן חד פעמי ב-640 שקל.

בשורה התחתונה: מיקרוסופט עדיין מציעה את התמיכה הטובה ביותר בעברית בערכת התוכנות המשרדיות שלה, פרט לגרסת הדפדפן. החידושים בגרסת 2016 לא מסעירים, ומי שלא זכאי לעדכון חינמי, עדיף שיוותר.

אופיס 2016
 אופיס 2016