רב-בריח תקים מתחם תעשייתי באשקלון ב-100 מיליון שקל

חברת המנעולים מרחיבה את פעילותה וצפויה לקלוט עוד כ-500 עובדים בתוך 5 שנים

שמואל דונרשטיין / צילום: יונתן בלום
שמואל דונרשטיין / צילום: יונתן בלום

בשורה לתושבי הדרום: חברת רב-בריח מתכוונת להשקיע ב-5 השנים הקרובות יותר מ-100 מיליון שקל על פיתוח מתחם תעשייתי ענק באזור התעשייה הדרומי באשקלון. עם השלמת תוכנית הפיתוח של המתחם, שבמסגרתו יוקמו 3 מפעלים חדשים, ייקלטו בשורות החברה מעל 500 עובדים. המתחם החדש מתוכנן לקום בסמוך לשטח שבו החברה כבר מחזיקה במפעל הייצור שלה, שבו מועסקים 600 עובדים.

בחברה מצפים לקבל בימים הקרובים את אישור רשות מקרקעי ישראל לרכישת השטח שבו ייבנו אתרי הייצור החדשים. לדברי הבעלים והמנכ"ל של רב-בריח, שמואל דונרשטיין, האישור הצפוי אמור להתקבל לאחר המתנה של כ-5 שנים. הוא ציין כי התערבות מצד שר האוצר, משה כחלון, הובילה להאצת התהליך ולקיצור הביורוקרטיה מול גורמים מקצועיים במינהל. "כחלון ביקר אצלנו בתקופת מבצע צוק איתן, כאזרח מן השורה ונחשף לכך שאנחנו מחכים זמן רב לאישורים מהמינהל. כעת הוא סייע לנו", סיפר.

לדבריו, בתום תקופת ההשקעה המתוכננת, תחזיק רב-בריח בלא פחות מ-4 מפעלים באשקלון - הראשון שבהם ייחנך בשנת 2017 והאחרון יוקם בשנת 2019. דונרשטיין אמר כי בין העובדים שייקלטו עם פתיחת המתחם יהיו מהנדסים, הנדסאים וטכנאים. "נשלב במפעלים החדשים אקדמיים, ונציע משרות לנשים בתחום ההרכבה והייצור של מערכות נעילה, ונרחיב עוד את אפשרויות התעסוקה באשקלון ובסביבתה. כיום הרוב הגדול של עובדי רב-בריח הם תושבי אשקלון והדרום, ואנחנו שמחים לאפשר לעוד רבים מהם להשתלב אצלנו בעתיד".

המפעל הראשון שייפתח יעסוק בייצור של מוצרי נעילה ובתוך 3 שנים יעסיק כ-300 עובדים. עוד כ-200 עובדים יועסקו במפעלים נוספים שיוקמו בהמשך ויעסקו בייצור של מוצרי מיגון, דלתות ושערי נעילה. המתחם כולו ישתרע על שטח של מעל 85 דונם. "בנייה של מפעלים חדשים בישראל אינה דבר מובן מאליו", אמר היום (ב') דונרשטיין בשיחה עם "גלובס": "היינו יכולים לפתוח את המפעלים האלה מזמן, שכן אנחנו מחכים לאישור המתאים במשך שנים. אני מאוד שמח ששר האוצר כחלון התערב ועזר".

לדברי דונרשטיין, הרחבת הפעילות של רב-בריח מתוכננת כדי לענות על צרכים וביקושים בשוקי היעד של החברה. רב-בריח מייצאת את מוצריה לכ-50 מדינות בעולם, ולדברי דונרשטיין, עם השלמת ההרחבה המתוכננת והקמת המתחם, החברה תשפר את כושר התחרות שלה בעולם.