בעל חברת מסחר באופציות יפצה משקיעים ב-2.5 מיליון שקל

ביהמ"ש קבע כי משה לב "גרם לאובדן כספי המשקיעים, הטעה אותם והגדיל את נזקם"

בורסה / צילום: תמר מצפי
בורסה / צילום: תמר מצפי

פיני שמילוביץ' - איש שב"כ לשעבר שהשקיע את כל כספי הפנסיה שלו בחברה למסחר בשוק ההון, בבעלות חברו איש העסקים משה לב, והפסיד אותם - יכול לנשום לרווחה: לאחר שבשנת 2012 הוא ומשקיעים נוספים - כולם בני משפחתו - הגישו תביעה על סך 2.5 מיליון שקל לבית המשפט המחוזי בתל-אביב נגד לב והחברה שבבעלותו, שלטענתם "גנבו להם את כל הכספים שהעבירו לידי לב לצורך השקעתם, ביודעין ובמזיד" - אתמול (ד') קיבל בית המשפט את התביעה במלואה.

בית המשפט קבע כי לב "גרם לאובדן כספי המשקיעים, הטעה אותם והגדיל את נזקם. לב הפר את החובות המעוגנות בחוק, בכך שייצר דיווחים כוזבים בנוגע להשקעות התובעים, ואף הודה בכך שהיה מודע למצב ההשקעות האמיתי, וכי יצר את מצג-השווא בכוונת מכוון".

בסמוך לפרישתו מהשב"כ ב-2005, הכיר שמילוביץ' את לב, ששיכנע אותו להשקיע כספים בחברה שבבעלותו, "האופציה מכתב למשקיע". לב הסביר לו כי מדובר בחברה המתמחה במסחר באופציות על שוק המעו"ף ובמסחר באופציות בשוק הדאקס. כדי לשכנעו להשקיע, הציג לב בפניו דוחות המעידים על "הישגים גבוהים" של החברה.

שמילוביץ' השתכנע וצירף עוד 5 בני משפחה להשקעות בחברה. החמישה טענו כי השקיעו בחברה למעלה מ-2 מיליון שקל.

"כל התובעים קיבלו מהנתבעים דוחות רווח (שהצביעו על רווחים בלבד ובשיעורים יפים!), שרק בדיעבד התבררו כפיקטיביים", טענו חמשת התובעים בתביעה שהגישו, באמצעות עורכי הדין אסף ברם, רועי סלוקי ועמרי אושפיז ממשרד ברם-סלוקי ושות'.

התרמית התגלתה ב-2011, כאשר שמילוביץ' ביקש מלב למשוך את השקעתו ואת הרווחים שצבר לטובת רכישת דירה. בהמשך התברר לבני המשפחה כי כספי השקעתם "נעלמו".

השופטת ענת ברון דחתה אחת לאחת את טענותיו של לב, לפיהן הוא אמנם הפסיד את הכספים, אך זאת משום שהיו לו "השקעות גרועות". לב טען כי עד למארס 2011 כל דיווחיו היו מהימנים ושיקפו נאמנה את השקעותיהם של התובעים, ורק מספר חודשים מאוחר יותר הוא החל להפסיד את הכספים.

השופטת ברון פסקה: "לב הפר את החובות החוזיות בין הצדדים, מה שהביא לאובדן כספי המשקיעים, שעה שהיה ברור כי פעולותיו מעמידות את כספי התובעים בסיכון גבוה, שהם לא הסכימו לו ואף לא היו מודעים בנוגע אליו - סיכון שאכן התממש".