דרעי וכחלון נפגשו: "התקדמות בדיונים על תקציב המדינה"

בלשכת דרעי טוענים להתקדמות בדרישת ש"ס לקבוע מע"מ אפס על תחבורה ציבורית לכלל האוכלוסיה ומע"מ אפס על מים לשכבות החלשות ■ דרעי וכחלון קבעו להיפגש שוב במוצ"ש

אריה דרעי / צילום: איל יצהר
אריה דרעי / צילום: איל יצהר

הסתיימה הפגישה בין יו"ר ש"ס אריה דרעי, לשר האוצר משה כחלון ובכירי האוצר בעניין דרישת ש"ס לקבוע מע"מ אפס על תחבורה ציבורית לכלל האוכלוסיה ומע"מ אפס על מים לשכבות החלשות.

הפגישה נערכה בלשכת רה"מ במסגרת הדיונים על תקציב המדינה שאותו ש"ס איימה לעכב, והיא התקיימה באווירה טובה והושגה התקדמות, נמסר מלשכת דרעי. נקבע כי במוצאי שבת תימשך הפגישה בין השר דרעי לשר כחלון ובכירי האוצר כדי להמשיך לדון בנושא.

לפני יומיים ש"ס בוטלה ישיבת ועדת הכספים שנועדה לאשר את התקציב לקראת אישורו בשבוע הבא במליאת הכנסת בקריאה שנייה ושלישית, בין השאר בשל העובדה כי ש"ס דרשה ליישום תכנית מע"מ אפס לתחבורה ציבורית כתנאי לתמיכתה בתקציב, תכנית שעלותה נאמדת במאות מיליוני שקלים. כמו כן, הישיבה בוטלה כי היא נדרשה  לאשר באופן תקדימי את תקציב המדינה לשנים 2015-2016 - אך ללא תקציב הביטחון.

תקציב הביטחון לשנת 2015 יעמוד על 57 מיליארד שקל, אך כאמור אין עדיין הסכמה על התקציב ל-2016. באוצר הציעו שתקציב הביטחון יעמוד על 56 מיליארד שקל בשנה הבאה, אך ראשי מערכת הביטחון מתנגדים לכך.