"שאלות על ביטול היורו בצרפת משחקות לידי הטרוריסטים"

ז'אק לאמבר, נשיא הוועדה המארגנת של טורניר אליפות אירופה לנבחרות, שיתקיים בקיץ הקרוב ברחבי המדינה: "הביטחון באצטדיונים עובד טוב - הבעיה היא יותר ברחובות" ■ נשיא התאחדות הכדורגל הצרפתית: "ברור שהדאגות כעת הפכו לגדולות יותר"

אוהדים מתפנים מהסטאד דה פראנס לאחר פיגועי הטרור בפריז / צלם: רויטרס
אוהדים מתפנים מהסטאד דה פראנס לאחר פיגועי הטרור בפריז / צלם: רויטרס

אף אחד באופ"א כמובן לא שוקל בינתיים להעביר את טורניר יורו 2016 מצרפת, אך פיגועי הטרור בפריז ביום שישי - כולל בסמוך לאצטדיון הסטאד דה פראנס, במהלך משחק הידידות של הנבחרת המקומית מול גרמניה - ממש לא הוסיפו רוגע לכל האחראים.

החששות מהמצב הביטחוני החלו להיערם כבר לאחר המתקפה על משרדי מערכת המגזין הסאטירי "שרלי הבדו" בינואר האחרון, בה נרצחו 17 אנשים, ועכשיו, לאחר הפיגועים המשולבים בהם מצאו את מותם כ-129 בני אדם - הלחץ עלה בכמה דרגות. "מבחינת היורו - דאגנו כבר אז, וכעת ברור שהדאגות הפכו לגדולות יותר", אמר נואל לה גרט, נשיא התאחדות הכדורגל הצרפתית, למגזין "ל'אקיפ".

באופ"א הוציאו בשבת בבוקר הודעת תמיכה קצרה בצרפת, בה נושא אירוח היורו כלל לא עלה על הפרק. "אופ"א המומה וכואבת את המאורעות הטראגיים שהתרחשו בפריז, ומבקשת להביע תמיכתה בצרפת ובאלו שנפגעו מהמעשים הנוראיים", נכתב על-ידי קונפדרציית הכדורגל האירופית. בינתיים, ראש הוועדה המארגנת של יורו 2016, ז'אק לאמבר, ניסה להרגיע בראיון לרדיו RTL: "ניקח את ההחלטות שאנחנו צריכים לקחת על מנת שהיורו יתקיים תחת אבטחה וביטחון מקסימליים. הביטחון באצטדיונים עובד טוב - הבעיה היא יותר ברחובות, בהתכנסויות ספונטניות של אנשים רבים".

מחר צפויה להיערך פגישת חירום בין ראשי ההתאחדות הצרפתית לאלו של הוועדה המארגנת, כאשר על הפרק חידוד נוהלי הביטחון. לאמבר: "הסיכון של מתקפות טרור על צרפת היה ידוע מההתחלה. מה שהשתנה כעת הוא העלייה בסיכון של מתקפות טרור, ביחס לסיכונים אחרים שקיימים באירוח של טורניר כמו היורו. לשאול על האפשרות לביטול היורו בצרפת - זה לשחק לידיים של הטרוריסטים".

יורו 2016 יתקיים בין ה-10 ביוני ל-10 ביולי בתשע ערים ברחבי צרפת: בורדו, לאנס, ליל, ליון, מארסיי, ניס, סט. אטיין, טולוז וכאמור פריז, בה ייערך גם משחק הגמר של הטורניר.