ריבית המשכנתא הצמודה עלתה בנובמבר ל-2.58%

הריבית הצמודה עלתה בכ-0.6% בחצי השנה האחרונה ■ במקביל, ירדה בנובמבר ריבית המשכנתא השקלית ירדה ל-2.46%

משכנתא / צילום: שאטרסטוק
משכנתא / צילום: שאטרסטוק

ריבית המשכנתא הצמודה למדד בחודש נובמבר עלתה לעומת חודש קודם בכ-0.1% ל-2.58%. כך עולה מנתוני בנק ישראל. הריבית הצמודה עלתה בכ-0.6% בחצי השנה האחרונה. מגמת העלייה מיוחסת בעיקר להמשך הביקושים לדירות, תוך כדי ניצול הריבית הזולה על המשכנתאות. ועדיין, למרות עליית הריבית, מדובר בריבית מאוד נמוכה בראייה ארוכת טווח.

על הרקע הזה, חלק גדול מהיקף המשכנתאות שנלקחות בחודשים האחרונים הוא מיחזורי משכנתא - קרי: סגירת משכנתא קודמת בריבית גבוה ולקיחת משכנתא קיימת בריבת נמוכה יותר. הכדאיות של המיחזור תלויה בריבית המשכנתא ובעמלת הפירעון המקדם - כאן תוכלו לבדוק את כדאיות מחזור המשכנתא שלכם.

כך או אחרת, ריבית המשכנתא עולה לרוב ככל שתקופת המשכנתא ארוכה יותר. הריבית לתקופה של 25 שנה ומעלה מסתכמת ב-3.06%, לעומת 3% לתקופה של 20 עד 25 שנה, ולעומת ריבית של 2.85% לתקופה של 15 עד 20 שנה. הריביות הצמודות בנובמבר בכל תקופות המשכנתא גבוהות מהריביות בחודש שעבר - הנה הנתונים המלאים:

ריבית משכנתא 1
 ריבית משכנתא 1

במקביל לריבית הצמודה, פרסם בנק ישראל את נתוני הריבית השקלית. כאן, נרשמה בממוצע ירידה לריבית של 2.46%, לעומת 2.5% בחודש הקודם, אך הירידה נובעת בעיקר משינוי משמעותי בריבית במשכנתאות הקצרות לטווח של עד 5 שנים (ראו טבלה). ככלל, היתה יציבות בריבית המשכנתא השקלית לתקופות הארוכות יותר.

ריבית משכנתא 2
 ריבית משכנתא 2

ריבית משכנתא - מה ההבדל בין ריבית קבועה למשתנה?