תביעה: רשלנות באסף הרופא - תינוקת שוחררה ונזקקה להחייאה

היקף התביעה: 2.5 מיליון שקל ■ לתינוקת נגרם שיתוק מוחין

תינוקות פוריות / צילום: רויטרס
תינוקות פוריות / צילום: רויטרס

טענות לרשלנות נגד בית חולים אסף הרופא: ת', תינוקת בת 4 חודשים, אשר הובאה לחדר המיון בבית החולים אסף הרופא לאחר ניתוח ושוחררה נזקקה להנשמה ולפעולות החייאה במשך כשעה, שגרמו לה לשיתוק מוחין. כעת, הוריה תובעים את משרד הבריאות ובית החולים אסף הרופא, בטענה לנזקי גוף ורשלנות רפואית. התביעה שהוגשה בשבוע שעבר לבית המשפט המחוזי בת"א הינה על סך למעלה מ-2.5 מיליון שקל.

לפעוטה ת', למרבה הצער, ישנו עבר רפואי עשיר. היא נולדה לפני הזמן, בשבוע ה-27 להיריון (סוף חודש יוני  1998) והועברה מידיית למחלקת הפגייה.

כחודש לאחר מכן הוחלט לנתחה בדחיפות בשל התנקבות המעי כתוצאה מ-NEC (אנטר וקוליטיס נמקית של המעי אצל ילודים). במהלך הניתוח נכרתו לפעוטה חלקים מהמעי. כחודשיים לאחר-מכן, ת' נותחה בשנית בשל חסימת מעיים, ובסמוך לכך, נותחה בשלישית.

בחודש נובמבר אותה שנה, הובהלה הפעוטה לחדר המיון ע"י הוריה בשעות הבוקר המאוחרות, בשל "סימני בטן תפוחה והרגשה רעה". מצבה הרפואי של הפעוטה לא עשה רושם מיוחד על הרופא התורן. "הרופא שבדק את הקטינה לא מתרשם מסימני חסימה או התנקבות המעי, ולאחר ביצועי צילומי בטן וחוקן, מחליט לשחררה לביתה", צוין בכתב התביעה.

ההורים מספרים, כי בהמשך היום, בשעות הערב, שוב הובהלה התינוקת למיון בית החולים אסף הרופא, במצב קריטי ביותר, כשהיא כחולה וסובלת מקושי לנשום, מאי שקט ומבטן תפוחה, מה שחייב החייאה דחופה.

בתביעה שהוגשה באמצעות עורך הדין רן שפירא ממשרד עורכי הדין אלמוג-שפירא, הסבירו ההורים כי תוצאות ההחייאה היו קשות; לדעת חוות דעת מומחה שצירפו, הן הותירו את התינוקת עם נכות נוירולוגית של 100% לכל חייה.

"התנהלות נכונה, אשפוז מעקב וטיפול, היו מונעים בסבירות גבוהה את ההתדרדרות הקשה במצבה של הקטינה", מציינים ההורים. "נזקיה הנוירולוגיים הקשים (כמו הפציעות שנגרמו לה וניתוחי הקיבה והמעיים שבוצעו לה, ס"כ) היום, מקורם ללא ספק בהחייאה הקשה והמורכת שעברה ואשר הייתה יכולה להימנע לו הקטינה הייתה מאושפזת באותו הבוקר בביתה חולים".

עוד טענו הורי התינוקת כי בעת שהגיעה התינוקת למיון הייתה חובה על הצוות הרפואי לאשפזה להשגחה, מה שהיה מונע את ההתדרדרות ובהתאם את הצורך בהחייאה ואת הנזקים הנוירולוגיים הבלתי הפיכים.

כיום, בהתאם לחוות דעת המומחה שצורפה, ד"ר שי מנשקו, מצבה הרפואי של הילדה מוגדר כ"סובלת מנזק מוחי, המתבטא בשיתוק מוחין ואשר נגרם בסבירות גבוהה ממחוסר אקוטי בחמצן שמקורו בהחייאה שנעשה לקטינה".