משרד האוצר: בשבוע הבא יחלו לפעול ועדות הערר החדשות

האוצר: "תחילת פעילותן של הוועדות עתידה להביא לקיצור הטיפול בתיקים בחצי שנה לפחות, ולשחרור של מאות יחידות דיור לשוק"

משה כחלון / צילום: שלומי יוסף
משה כחלון / צילום: שלומי יוסף

לאחר שלפני מספר חודשים הצהיר שר האוצר משה כחלון כי בכוונתו לחזק את ועדות הערר הקיימות במחוז מרכז, הושלם מינוי יו"ר של הוועדות החדשות וממשרד האוצר נמסר היום כי הוועדות יתחילו לפעול כבר בשבוע הבא.

תחילת עבודתן של הוועדות החדשות תתאפשר לאחר שביום ד' האחרון השלימו שר האוצר ושרת המשפטים, אילת שקד את הקמת הוועדות בכך שמינו את ממלאי מקום יושבי הראש בשלושת הוועדות החדשות. נדגיש כי המינויים נעשו כדי להקדים את תחילת פעילות הוועדות כאשר במקביל מתבצע איתור ליושבי ראש קבועים לוועדות.

במסגרת המינויים החדשים הוחלט כי עו"ד בני זלמנוביץ ימונה למ"מ יו"ר ועדת ערר לפיצויים והשבחה במחוז תל אביב ומחוז דרום, עו"ד תמר עיני מונתה למ"מ יו"ר ועדת הערר לרישוי במחוז תל אביב, ועו"ד יריב אבן חיים מונה ליו"ר ועדת ערר לפיצויים השבחה ורישוי שהוקמה במחוז מרכז.

ממשרד האוצר נמסר היום כי: "תחילת פעילותן של הוועדות עתידה להביא לקיצור הטיפול בתיקים בחצי שנה לפחות, ולשחרור של מאות יחידות דיור לשוק".

נזכיר כי וועדות הערר הן למעשה צוואר בקבוק בכל הקשור לאישור פרויקטים בתחומים שונים של ענף הנדל"ן. בשנים האחרונות גבר העומס על הוועדות, בעיקר באזור המרכז, ולכן הצטברו "פקקי תנועה" על שולחנם של יו"ר הוועדות הקיימות. במקביל, גם חילופי יו"ר בוועדות הקיימות והקושי באישור יו"ר חדשים יצר עומס רב על הוועדות הקיימות.

שר האוצר כחלון התייחס למינוי יושבי הראש הזמניים והקמת וועדות הערר הנוספות ואמר: "הקמת הוועדות הנוספת תהווה נדבך נוסף במאבק לפתרון משבר הדיור. ההחלטה על הקמת הוועדות התגבשה לאחר שזיהינו את ועדות הערר כצוואר בקבוק וכגרום מעכב בהליך האישור. הוועדות החדשות שיוקמו יקצצו באופן משמעותי הבירוקרטיה ויסייעו בהזרמת כמות משמעותית של יחידות דיור לשוק".

עו"ד יריב אבן חיים, שמונה ליו"ר ועדת ערר לפיצויים השבחה ורישוי שהוקמה במחוז מרכז, מגיע מפרקליטות המדינה שם מילא תפקיד בשנים האחרונות במחלקה לאכיפת דיני מקרקעין. קודם לכן שימש מספר שנים כפרקליט במחלקה הפיסקלית בפרקליטות המדינה. אבן חיים הוא בעל תואר ראשון בכלכלה וכן תואר ראשון ושני במשפטים מהאוניברסיטה העברית.

עו"ד תמר עיני, שתמונה למ"מ יו"ר ועדת הערר לרישוי במחוז תל אביב, מגיעה אף היא משירות המדינה. עיני עובדת כ-13 שנים בפרקליטות מחוז תל אביב (אזרחי), במרבית השנים במסגרת המחלקה לעניינים מנהליים ובמחלקה המסחרית. תחום התמחותה העיקרי של עיני בפרקליטות הוא תכנון ובניה. במקביל כיהנה עיני בשלוש השנים האחרונות כמ"מ נציגת שרת המשפטים בוועדה המחוזית לתכנון ולבניה דרום. עיני בוגרת תואר שני במשפטים באוניברסיטת תל אביב בהצטיינות.

עו"ד בנימין זלמנוביץ', שימונה למ"מ יו"ר ועדת ערר לפיצויים והשבחה במחוז תל אביב ומחוז דרום, הוא בוגר ישיבת "חברון" בעל תואר במשפטים מאוניברסיטת תל אביב ומתמחה בבית המשפט העליון. זלמנוביץ' עבד בעבר כרכז תכנון ובניה בלשכה המשפטית במשרד הפנים ובין היתר נתן ייעוץ משפטי למועצה הארצית לתכנון ובניה ולוועדות שתחתיה. כיום משמש כיו״ר הוועדה הדנה בתביעות פיצויים של מפוני גוש קטיף.