החברות במאיץ של סיטי גייסו 110 מיליון דולר תוך שנתיים

VATBox הספיקה לגייס 30 מיליון דולר, בין השאר מקרן ויולה, בשני סבבים ■ Forter גייסה 18 מיליון דולר

סטארט אפ / צילום: / א.ס.א.פ קרייטיב
סטארט אפ / צילום: / א.ס.א.פ קרייטיב

הצלחה לאקסלרטור (מאיץ) של ענקית הבנקאות סיטי: החברות שהשתתפו בתוכנית ההאצה של הבנק בישראל גייסו סכום מרשים של 110 מיליון דולר תוך שנתיים. נציין כי באקסלרטור השתתפו עד כה 43 חברות, בארבעה מחזורים. התוכנית נמשכת ארבעה חודשים והחברות שמשתתפות בה מקבלות את השירות בחינם. האקסלרטור של סיטי מתמקד בתחום הפינטק.

אחת החברות הבולטות אשר סיימה את תהליך ההאצה היא VATBox שהוקמה בשנת 2012 והספיקה לגייס30 מיליון דולר, בין השאר מקרן ויולה, בשני סבבים. החברה שהשתתפה במחזור הראשון של המאיץ הוקמה על ידי יצחק זפט ונועם גוזמן. VATBox עוסקה בתחום של החזרי מע"מ.

חברה נוספת שגייסה סכום משמעותי היא Forter, שנוסדה ב-2013 על ידי מיכאל רייטבלט, אלון שמש ולירון דמרי. החברה גייסה 18 מיליון דולר. החברה בנתה מערכת שמאפשרת לסוחרים גדולים להימנע מתרמיות.

רות פולצ'ק, ראש האקסלרטור של סיטי, אמרה כי "אנו גאים בחברות ובקצב ההתקדמות שלהן. אין ספק כי הפינטק הפך לאחד התחומים החמים בהון סיכון בקרב משקיעים ישראליים, בנקים וקרנות זרות. לפני ארבע שנים החליטה סיטי להירתם למאמצי הממשלה להפוך את ישראל למעצמת פינטק וזה מה שעמד בבסיס הרעיון להקים את מעבדת החדשנות, ושנתיים מאוחר יותר להשיק את תכנית האקסלרטור, הראשונה מסוגה בישראל. בזמן הקרוב אנו נראה פיילוטים של חלק מהטכנולוגיות שפותחו על יד הסטארט-אפים, בוגרי האקסלרטור, במערכות של סיטי העולמית, תאגיד הבנקאות הגדול בעולם - וזה מבחינתנו אות כבוד ליזמים ולטכנולוגיה הישראלית".