המופע של להקת המחול "ג'יורדנו שיקגו" מגיע לישראל

המופע, שמגיע השבוע לראשונה לישראל במסגרת "מחול במשכן", מזכיר לקהל מדוע הג'אז נחשב לנקודת המוצא של אמנויות הבמה החדשות

להקת המחול ג'יורדנו שיקגו / צילום:נורמן קוק
להקת המחול ג'יורדנו שיקגו / צילום:נורמן קוק

המופע של להקת המחול "ג'יורדנו שיקגו", שמגיעה השבוע לראשונה לישראל במסגרת "מחול במשכן", מזכיר לקהל מדוע הג'אז נחשב לנקודת המוצא של אמנויות הבמה החדשות.

בסיבוב הופעות עולמי, המציין 50 שנה להקמתה, מעלה הלהקה תוכנית המורכבת מעבודות של 6 כוריאוגרפים: רוני כורש, אוטום אקמן, דל דומינגז ולורה פלורס, ריי מרסר וג'ון להרר, ויחד הם משרטטים את סיפורו של מחול הג'אז, שהעיר שיקגו היא ערש הולדתו.

חלוץ מחול הג'אז גאס ג'יורדנו הקים את להקת המחול הנושאת את שמו בשנת 1963. הוא היה רקדן, כוריאוגרף ומייסד בית הספר למחול הג'אז - שבשנות ה-70 התפשט והפך לאחד הסגנונות הבולטים בלימודי מחול ובין להקות מודרניות. כיום, מזה עשרים שנה, עומדת בראש הלהקה המנהלת האמנותית נאן ג'יורדנו, ביתו של המייסדד, שחונכה ואומנה על-ידי אביה והמנטור שלה.

תוך שהיא מטפחת זהות ייחודית, המבדילה אותה מלהקות עכשוויות אחרות, ג'יורדנו משלבת כוריאוגרפיית מחול בימתית עם יכולות אתלטיות ומוזיקת ג'אז. בנוסף להופעות ברחבי ארצות-הברית ובכל העולם, מקיימת הלהקה פעילות קהילתית-חינוכית, המשלבת בין מחול ותוכנית לחיים בריאים. הלהקה מופיעה ועובדת עם ילדים ונערים בשכונות נחשלות של שיקגו. היא מגייסת כספים כדי לאפשר לאלפים מבני העיר בגילאים שונים לצפות במופעיה ולקחת חלק בחוויה שהיא חלק מהזהות התרבותית של העיר.

את המופע שיעלה בבית האופרה, המשכן אמנויות הבמה, החל מיום רביעי הקרוב ועד מוצ"ש (18-21 בנובמבר), פותח קטע מחול בכוריאוגרפיה של רוני כורש, יליד ישראל, בוגר להקת בת-שבע, להקת הג'אז של שמעון בראון ולהקת אלווין איילי מניו-יורק. כורש מלמד מאז 1987 בבית הספר לאמנויות בפילדלפיה ועומד בראש להקת מחול משלו. הוא ידוע כמי שיוצא מהמסגרות הברורות של המחול הקלאסי והמודרני, ומשתמש בשילוב של טכניקות שונות בעבודותיו.

הקטע הסוגר את הערב שמור לכוריאוגרפיה מאת ריי ליפר, כוריאוגרף הבית של תוכנית הלהיטים "X פקטור" מאנגליה ושל התוכנית "רוקדים עם כוכבים" בארה"ב. יצירתו "זה מרגיש טוב ומתוק" (Feelin' Good Sweet) לשיריהם של מייקל בובלה, ארית'ה פרנקלין ומייקל ברנן, היא עבודה קצבית ועליזה, לחמש רקדניות ולחמישה רקדנים, המושפעת ממופעי ברודווי של כל הזמנים.