נצבא תפצה חברי אגד ב-2 מ' ש' בגין הכנסות מהשכרת נכסים

קרן הגמלאות של אגד ומפעלי תחנות החזיקו בבעלות בתחנות המרכזיות בעכו ובאילת ■ לטענת קרן הגמלאות, במשך שנים רבות לא שילמו לה נצבא ומפעלי תחנות את חלקה ברווחי הנכסים בתחנות

עו"ד אורי פרימו  /  צילום: דוד מנור
עו"ד אורי פרימו / צילום: דוד מנור

פסק בוררות של השופט בדימוס יעקב שמעוני, שניתן לאחרונה, קובע כי חברת נצבא וחברה-בת שלה (מפעלי תחנות) יפצו את קרן הגמלאות של חברי אגד (בניהול עמיתים) בלמעלה מ-2 מיליון שקל, בגין סכומי שכירות שגבו מנכסים משותפים בבעלותם בתחנות המרכזיות של עכו ואילת.

קרן הגמלאות של אגד ומפעלי תחנות החזיקו בבעלות משותפת בתחנות המרכזיות בעכו ובאילת. נכסים אלה נוהלו בהסכמה על-ידי נצבא, אשר הייתה אמורה לחלק את הרווחים בגין ניהול התחנות המרכזיות בין השותפות. אלא שלטענת קרן הגמלאות, במשך שנים רבות לא שילמו לה נצבא ומפעלי תחנות את חלקה ברווחי הנכסים בתחנות המרכזיות. בעקבות כך הגישה קרן הגמלאות תביעת בוררות באמצעות עו"ד אורי פרימו ממשרד המבורגר-עברון.

נצבא וחברת-הבת שלה טענו בכתב ההגנה כי קרן הגמלאות אינה זכאית לתשלום כלשהו, כיוון שיש לה חוב נגדי כלפיהן. לטענתן, חברת אגד, השוכרת משרדים בבית רימונים בירושלים, הנמצאים בבעלות משותפת של נצבא וקרן גמלאות, חתמה בתחילת שנות ה-2,000 על הסכם להעברת משרדיה למשרדים בתחנה המרכזית בירושלים, אשר בבעלות אמות ונצבא. בסופו של דבר הוסכם, לפי טענתן, כי המעבר לא יתבצע, וכי אגד תמשיך לשכור משרדים בבית רימונים, אך במקביל אגד וקרן הגמלאות יפצו את בעלי המשרדים בתחנה המרכזית החדשה בגין אובדן ההכנסות.

הבורר שמעוני דחה את טענות נצבא ומפעלי תחנות וקבע כי "הנתבעות לא הניחו אפילו תשתית מינימלית להוכיח שהייתה הסכמה מחייבת מצד התובעת להשתתף בתשלום הפיצויים כפי שנטען".

הבורר קבע עוד כי תצהירים שהוגשו על-ידי אריק פלדמן ומאיר תורג'מן ז"ל, מראשי אגד בעבר, לא היה בהם כדי להוכיח את טענת הנתבעות.

בעקבות כך התקבלה מרבית התביעה, ונפסק כי על נצבא ומפעלי תחנות לשלם לקרן הגמלאות של אגד עבור הרווחים מהתחנות המרכזיות בעכו ובאילת סכום של 2 מיליון שקל, בתוספת שכר-טרחת עורכי דין בסך 120 אלף שקל בתוספת מע"מ.