שגריר צרפת: טרור הוא טרור - גם כשהוא פוגע בישראל

שגריר צרפת בישראל, פטריק מיזונאב: "סוריה - המפעל הגדול בעולם לטרור" ■ "למה צעירים צרפתיים רוצים להיהרג בסוריה ולהרוג באירופה? האינטגרציה שלהם נכשלה?"

מתקפת טרור בפריז / צילום: רויטרס
מתקפת טרור בפריז / צילום: רויטרס

"סוריה הפכה למפעל הגדול בעולם לטרור. תגובת הקהילה הבינלאומית לא ברורה עדיין. מטוסים צרפתים תקפו בארקה ותראו עוד התקפות כאלה. התקיפות צריכות להיות משותפות לקואליציה רחבה. ההתקפה על המטוס הרוסי מוכיחה כמה האתגר נוכח וחיוני. לחימה בדעאש - בעדיפות עליונה".

כך אמר היום (ד') שגריר צרפת בישראל, פטריק מיזונאב, בכנס הדיפלומטים של "ג'רוזלם פוסט" בירושלים. מיזונאב הודה למדינת ישראל על תמיכתה בצרפת: "ראינו בניינים מוארים בכל העולם בצבעי צרפת. זה היה יוצא דופן. תודה לך ישראל, שהורדת את הדגלים לחצי התורן. אני רוצה להודות לאלה שהיו איתנו ביום שבת, בכיכר רבין".

מיזונאב הוסיף: "יותר מחצי מהטרוריסטים הם צרפתים זה מעורר שאלות קשות. למה ארצי הותקפה פעמיים? למה צעירים רוצים להיהרג בסוריה ולהרוג באירופה? האם האינטגרציה שלהם נכשלה? אני לא כאן לענות על זה. צריך למצוא דרך להגן על אזרחינו ועל עקרונותינו.

"אנשים שואלים איפה צרפת היתה כשישראל הותקפה. טרור זה טרור, גם כשזה מכה בישראל. יש לנו חילוקי דעות, בעיקר בנושא הסכסוך הישראלי פלסטיני, אבל התמיכה שלנו בכם כשאתם מותקפים היא מלאה. אנחנו גם יודעים שהסכסוך הזה הוא לא המקור של הטרור שאנו רואים בימים אלה, בצרפת או בישראל. צרפת תמשיך להילחם בטרור האיסלאמי הקיצוני ואני בטוח שיחד נצליח".