הליך הפרה נפתח נגד רשת בשל תוכן שיווקי ב"הישרדות"

החשיפה הפרסומית האסורה לכאורה הייתה למעדן yolo של תנובה

הרשות השנייה פתחה בהליך הפרה לכאורה מול זכיינית ערוץ 2 רשת בשל תוכן שיווקי בתוכנית "הישרדות".

החשיפה הפרסומית האסורה לכאורה הייתה למעדן yolo של תנובה, שהוצג בהרחבה בפרק האחרון ששודר בסוף השבוע שעבר בערוץ 2. במסגרת התוכנית נראו משתתפי התוכנית כשהם מקבלים במתנה ארגז ובו מעדנים מהמותג האמור, כשהלוגו חשוף וברור.

ברשות השנייה מצאו כי במשך זמן ניכר מהתוכנית עסקו המתמודדים במעדן, בטעמו ובאיכויותיו.

איסור גורף בכל הפלטפורמות

על-פי חוקי הרשות השנייה, מדובר בפרסומת אסורה ואי-הבחנה בין תוכן לפרסומת, שהם בניגוד לחוק הרשות השנייה, כללי האתיקה בפרסומות וכללי השיבוץ, ועולה כדי שיתוף-פעולה אסור עם גורמים שעימם לא ניתן לשתף פעולה.

לזכיינית רשת ניתנו 7 ימים להגיב להפרה לכאורה.

נציין כי בפני הרשות השנייה מונחות זה שנים רבות המלצות של ועדות שונות, ובהן ועדת אסא כשר, הקובעת כי יש מקום לאפשר תוכן שיווקי בתוכניות ריאליטי, אך החוק טרם שונה, ולא תוקנו התקנות שיאפשרו זאת. על כן, כיום בישראל חל איסור גורף על שידור תוכן שיווקי בכל הפלטפורמות השידוריות, ובכלל זה הערוצים המסחריים.

מהרשות השנייה נמסר: "הרשות השנייה פתחה בהליך הפרה לכאורה, בגין שילוב של תוכן פרסומי בתוך התוכנית 'הישרדות', תוך ביטול ההבחנה המחויבת בחוק ובכללים בין פרסומת לבין התכנית עצמה. הרשות תשלים בהקדם את בחינת הנושא, וככל שיתברר כי אכן מדובר בהפרה של הוראות הדין, תפעל הרשות בהתאם לכלים העומדים לרשותה במקרים אלה".

ברשת סירבו להגיב.