עובדי אלקטרה מוצרי צריכה: ההנהלה רוצה לפטר מאות עובדים

ההסתדרות הלאומית וועד העובדים מאיימים כי יפתחו החל מהשבוע הבא בשביתה ■ לא יבוצעו תיקונים של מזגנים ושל מכשירי אלקטרה בר, לא יינתן מענה במוקד השירות, וסניפי שקם אלקטריק, ACE ומחסני חשמל לא יופעלו

ההסתדרות הלאומית וועד העובדים באלקטרה מוצרי צריכה מאיימים כי יפתחו החל מהשבוע הבא בשביתה - בעקבות שורה של מהלכים חד צדדיים מצד ההנהלה לדבריהם.

לטענת ההסתדרות הלאומית, בה מאוגדים עובדי החברה, ההנהלה מתנהלת בניגוד לדין ובאופן חד-צדדי בכך שלא דיווחה לוועד העובדים על כוונתה לקיים שינויים ארגוניים הכוללים את מכירת אלקטרה בר, סגירה של סניפים של שקם אלקטריק, ACE ומחסני חשמל.

עוד טוענים בהסתדרות הלאומית כי הנהלת אלקטרה מוצרי צריכה לא דיווחה לה ולוועד העובדים בחברה על הוצאת כלל עובדי הלוגיסטיקה בחברה למיקור חוץ.

לטענת ההסתדרות הלאומית, "להתנהלותה הפסולה של ההנהלה יש השלכות והשפעות על זכויות העובדים ותנאי עבודתם. בהתנהלותה זו מבקשת ההנהלה לשנות נורמות בניגוד להסכם הקיבוצי, וזאת בלי שיח ובחוסר תום-לב".

בהסתדרות הלאומית טענו כי במהלך השבועות האחרונים פוטרו משורות החברה עשרות עובדים. בוועד העובדים של אלקטרה מוצרי צריכה חוששים כי גל הפיטורים שמובילה החברה יגיע למאות. באלקטרה מוצרי צריכה מועסקים כ-2,100 עובדים.

בנוסף, בהסתדרות הלאומית טוענים כי זכויותיהם של עובדים בחברה נפגעו - כשהועסקו מעל 12 שעות ביום; היעדר שקיפות במודל העמלות ושינוי בשיעורן מדי חודש - באופן הפוגע בעובדים, ועוד.

סכסוך העבודה שהוכרז בחברה ייכנס לתוקף בשבוע הבא. בוועד העובדים אמרו היום כי עם קבלת החלטה על השבתת החברה - לא יבוצעו תיקונים של מזגנים אצל לקוחות, וכן לא יטופלו מכשירים של אלקטרה בר, לא יינתן מענה במוקד שירות הלקוחות, והסניפים של שקם אלקטריק, ACE ומחסני חשמל לא יופעלו.

מאלקטרה מוצרי צריכה נמסר בתגובה: "אנו מבצעים פעולות לטובת החברה בהסתמך על שיקולים עסקיים ובשיתוף ועד העובדים, כשטובת העובדים לנגד עיננו. אנו מצרים על עמדתו של ועד העובדים ומבקשים לקדם דיאלוג שיביא להבנות, לטובת העובדים ולהצלחתה של החברה".