סערה בדירקטוריון מליסרון סביב אישור שכרו של המנכ"ל

האישור - בניגוד להחלטת בעלי המניות ■ הדירקטורית החיצונית אלונה בר און פרשה, וטוענת כי מינויו של בלינקוב לדירקטור לא חודש מכיוון שהתנגד לשכרו של אבי לוי ■ מליסרון: "אין קשר"

סערה בדירקטוריון מליסרון . ענקית הקניונים שבשליטת ליאורה עופר עדכנה היום על התפטרותה של הדירקטורית החיצונית אלונה בר און מתפקידה. לטענת בר און, התפטרותה נעשתה "על רקע אי הצגת מועמדותו של רם בלינקוב לתקופת כהונה נוספת בסמיכות זמנים להתנגדותו לעניינים מסויימים במדיניות התגמול של החברה ובתנאי התגמול של המנכ"ל".

בר און כותבת במכתב ההתפטרות שלה, שצורף לדיווח, כי "בלינקוב התנגד למדיניות התגמול ולשכר המנכ"ל וזאת בניגוד לעמדת בעלי השליטה, יו"ר הדירקטוריון והמנכ"ל. אציין כי אי חידוש מינויו של דירקטור, כפי שנעשה במקרה זה, חריג למדיניות הנהוגה בפועל בחברה".

בר און הוסיפה עוד כי היא "רואה בהשתלשלות העניינים האמורה חשש לפגיעה בעצמאותי כחברת דירקטוריון חיצונית וביכולתי לשרת נאמנה את החברה במסגרת התפקיד אליו מוניתי", וכן כי אותן נסיבות מעלות לראייתה "חשש לפגיעה בעצמאות חברי הדירקטוריון".

ביולי האחרון אישר דירקטוריון מליסרון את מדיניות התגמול של החברה ואת תנאי העסקת המנכ"ל, אבי לוי, חרף התנגדות בעלי מניות המיעוט שגרמו לדחיית אישור התנאים באסיפה הכללית. תיקון 20 לחוק החברות ("חוק שכר הבכירים") קובע כי דירקטוריון החברה רשאי לאשר את מדיניות התגמול גם אם האסיפה הכללית התנגדה לה, "ובלבד שוועדת התגמול, ולאחריה הדירקטוריון, החליטו - על יסוד נימוקים מפורטים ולאחר שדנו מחדש במדיניות התגמול - כי אישור המדיניות, על אף התנגדות האסיפה הכללית, הוא לטובת החברה".

עלות ההעסקה השנתית של לוי, על פני תקופת ההסכם החדש, עומדת על כ-7 מיליון שקל ומורכבת משכר, בונוס ותגמול מנייתי. מדובר בתגמול הגבוה מעלות העסקתו ב-2014 שעמדה על 5.15 מיליון שקל.

במליסרון ציינו היום כי "מדיניות התגמול של החברה אושרה על ידי ועדת התגמול ודירקטוריון החברה על דעת כל חברי הדירקטוריון למעט רם בלינקוב ואלונה בר און שהתנגדו למספר נקודות שנכללו במדיניות התגמול לרבות בקשר לתגמול המנכ"ל". עוד מציינים בחברה כי בישיבת דירקטוריון שהתנהלה אתמול (בה בלינקוב לא לקח חלק) התנגדו חברי הדירקטוריון לדברי בר און בנוגע לפגיעה בעצמאותם.

עוד אומרים בחברה כי "כל דירקטור חופשי להביע את עמדתו בכל נושא וקיימת פתיחות, שיח פורה והתייעצות עניינית ביחס לדעתו ועמדתו של כל דירקטור, תהא עמדתו אשר תהא". בישיבה ציינו בחברה כי "אין בידי דירקטור (שאינו דח"צ) מכהן זכות מוקנית למועמדות לתקופת כהונה נוספת עם סיום כהונתו. אי הצגת מועמדותו של בלינקוב לשנת כהונה נוספת לא נבעה מהתנגדותו למדיניות התגמול ולתגמול המנכ"ל".

נזכיר כי רק לאחרונה התפטר בלינקוב מדירקטוריון יצרנית משטחי הקוורץ אבן קיסר, הנסחרות בוול סטריט, וגם שם, על פי ההערכות, בשל חילוקי דעות בנוגע לנושא תגמול המנכ"ל. בלינקוב, לשעבר מנכ"ל הוט והממונה על התקציבים באוצר, מכהן היום כיו"ר חברת התעשייה כפרית ומחזיק ב-1.3% ממניות החברה בשווי של כ-4 מיליון שקל.

היום זימנה מליסרון אסיפת בעלי מניות לחודש הבא, שתתבקש להאריך את התקשרותה בהסכם הניהול עם ליאורה עופר בתפקידה כיו"ר. במליסרון מעריכים כי במקרה של הענקת תקרת המענק לעופר, עלות העסקתה תגיע ב-2015 ל-3.4 מיליון שקל. סכום זה דומה לעלות העסקת עופר בחברה ב-2014 שהגיעה ל-3.5 מיליון שקל.

קפיצה ברווח הנקי

מליסרון סיכמה הבוקר את הרבעון השלישי עם קפיצה של 33% ברווח הנקי שלה, ל-111 מיליון שקל ובתשעת החודשים הראשונים של השנה עלה הרווח הנקי ב-5% ל-288 מיליון שקל. הכנסותיה הרבעוניות של מליסרון נותרו ללא שינוי, ברמה של 327 מיליון שקל, אולם היא צמצמה את עלויות התפעול ושיפרה את הרווח הגולמי ב-3% ל-231 מיליון שקל. לצד זאת נהנתה החברה משערוך נכסים בהיקף של 24 מיליון שקל.

הרווח התפעולי הנקי (NOI) של מליסרון עלה ברבעון השלישי ב-2% ל-257 מיליון שקל, ובנכסים זהים צמח ב-3.5% ל-257 מיליון שקל, ותזרים המזומנים השוטף שלה (FFO) קפץ ב-13% ל-137 מיליון שקל.

במקביל לדוחות הודיעה מליסרון על דיבידנד בהיקף של 50 מיליון שקל לבעלי המניות. מליסרון מחזיקה בנכסים בשטח כולל של כ-682 אלף מ"ר, ומנייתה קפצה בשנה החולפת ב-34% כך שהיא משקפת לחברה שווי המתקרב ל-6 מיליארד שקל.