הרשות השנייה הורתה להוט לתקן קריינות בקמפיין פרסום

התיקון בוצע לאחר ש-yes טענה, כי הקמפיין של הוט שאומר כי שירות ה-Follow-Me שהשיקה הוא "חדש ובלעדי" - מטעה את הציבור

פרסומת של הוט / צילום: מסך
פרסומת של הוט / צילום: מסך

הרשות השנייה הורתה לחברת הוט לתקן את הקריינות בקמפיין הפרסום שהעלתה באחרונה; זאת בעקבות תלונה של חברת הלוויין yes, אשר לפיה הוט "מטעה את הציבור" באומרה כי שירות ה-Follow-Me שהשיקה, הוא "חדש ובלעדי". לאחר בדיקה ביקשה הרשות השנייה מהוט, כי יובהר שהשירות החדש והבלעדי בהוט הוא האפשרות להמשיך צפייה בממיר אחר במסגרת שידור חי, ולא באופן כללי לתוכניות. התיקון חייב להתקיים עוד היום (ה').

במכתב שהגיע לידי "גלובס", כותבת חברת yes, כי "כבר לפני שנתיים וחצי השיקה yes את שירות ה-Multiroom, המאפשר הפסקת צפייה בתוכן בממיר אחד והמשך הצפייה בו מממיר אחר בדיוק מאותה נקודה. הטענה, כי שירות המאפשר הפסקת צפייה בחדר אחד והמשכה בחדר אחר, הינו בלעדי להוט - אינה אמת".

חידדו את המסר

ברשות השנייה הגיעו למסקנה, כי התשדיר הנוכחי עולה כדי הטעיה באופן המנוגד לכללי האתיקה בפרסומות, שכן לא ניתן לייחס את המילים "חדש" ו"בלעדי" להמשך צפייה באופן כללי מחדר אחר, שקיימת גם ב-yes, אלא רק להמשך צפייה בשידור חי.

מחברת הכבלים נמסר, כי "אין בתלונת yes ולא כלום, והיא מבוססת על היעדר היכרות מספקת עם שירות ה-Follow-Me, וחוסר הבנה של יכולותיו המתקדמות, תוך סברה שגויה שהוא מספק את הפונקציונליות של ה-Multiroom בלבד. בעוד שירות ה-Multiroom מאפשר צפייה אך ורק בתוכניות מוקלטות ובתוכני VOD, פרט אותו yes 'שוכחת' לציין בתלונתה, שירות ה-Follow-Me של הוט מאפשר העברה חיה - On-Line - של שידור של כל ערוץ לממיר אחר, והמשך הצפייה בו מאותה נקודה שבה הופסקה הצפייה בממיר המקורי וכל זאת תוך לחיצת כפתור אחת ובלי מאמץ".

מהרשות השנייה, נמסר: "הרשות השנייה דרשה מחברת הוט לחדד את הפרסומת באופן שיודגש, כי החידוש בשירות הינו רק במקרה של מעבר בתוכניות המשודרות בשידור חי. הרשות רואה חשיבות רבה בכך שפרסומות יעבירו מידע מדויק ומהימן לציבור ולכן נתבקשה החברה להוסיף את החידוד האמור לפרסומת".