המבקר יבדוק הקלות מש' התקשורת לגולן טלקום

בין ההפרות לכאורה: הפעלת קנסות יציאה על לקוחות, גביית תשלום מראש והערמת קשיים על לקוחות שרצו להתקשר לחו"ל שלא דרך גולן ■ פרטנר: משרד התקשורת אינו מחיל כללי הרגולציה הנוקשים על גולן

מיכאל גולן / צילום:אריאל בליאק
מיכאל גולן / צילום:אריאל בליאק

משרד מבקר המדינה פתח בבדיקת ההתנהלות של משרד התקשורת סביב שורה של הפרות שביצעה לכאורה חברת גולן טלקום - כך נודע ל"גלובס". זאת, בעקבות פנייה של כמה חברות למבקר המדינה, ובהן חברת פרטנר.

ל"גלובס" נודע כי במכתב ששיגרה למבקר המדינה השופט (בדימוס) יוסף שפירא על רקע הליכי אישור עסקת מכירת גולן טלקום לחברת סלקום, טענה פרטנר כי משרד התקשורת אינו מחיל את כללי הרגולציה הנוקשים הקיימים בשוק התקשורת על גולן, בה בשעה ששאר חברות הסלולר קורסות תחת נטל הרגולציה.

עוד נודע ל"גלובס" כי מנכ"ל פרטנר איציק בנבנישתי צפוי היה להיפגש עם שפירא במשרדי המבקר בשעות אחר הצהריים (יום א') על מנת לקדם את הבדיקה.

ההפרות לכאורה שיוחסו לגולן טלקום חמורות ביותר, ורובן בוצעו לכאורה מיום הקמת החברה והמשיכו ביתר שאת בעיקר בשנה-שנה וחצי האחרונות, כאשר גולן למעשה פירק את הרשת שלו בניגוד גמור להוראות רישיונו. בין השאר, הפרות בולטות נוספות שלא נאכפו על ידי משרד התקשורת נוגעות לכך שגולן הפעילה קנסות יציאה, גבתה תשלום מראש מהלקוחות והערימה קשיים גדולים על לקוחות שרצו להתקשר לחו"ל שלא דרכה.

הפרות נוספות לכאורה של גולן, שנתקלו בהתנגדות מצד משרד התקשורת נוגעות למשל לעובדה שהחברה לא שילמה למפעילים אחרים דמי קישור גומלין כאשר אלו ביצעו שיחות לחו"ל, והערימה קשיים על ניתוק לקוחות בדרך של דרישה לקבל מהם מכתב רשום. סביב רוב ההפרות של גולן התקיימו שיחות עם ראשי החברה, ומשרד התקשורת חזר והדגיש בפני מיכאל גולן, בעל השליטה ומנכ"ל החברה, שהוא מפר את הרישיון שלו. ואולם בשל העובדה שהמשרד לא רצה לעכב אותו, ניתן לומר כי הוא זכה ליחס מקל וההפרות לכאורה נמשכו.

משרד מבקר המדינה מסר בתגובה: "משרד מבקר המדינה אכן מתכנן בדיקה ראשונית (סקר בלשוננו) במשרד התקשורת שתבדוק את התנהלותו כרגולטור של שוק הטלפוניה בכלל והטלפונים הסלולריים בפרט. כמקובל בעבודת משרד מבקר המדינה, בעקבות ממצאי הבדיקה הראשונית יוחלט לגבי המשך הביקורת בנושא זה. אכן הגיעה למשרד מבקר המדינה תלונה לגבי התנהלות משרד התקשורת כרגולטור בתחום הטלפונים הסלולריים. בהמשך לתלונות ולקראת ביצוע הביקורת ייפגש מבקר המדינה עם גורמים שונים בשוק הסלולר".