טרנספר? יש פתרון הומני יותר: עיקור וסירוס חתולים ב-100 ש'

אגודת צער בעלי חיים בת"א ובשרון תסבסד עד סוף דצמבר את הניתוחים, שעלותם כ-450-500 שקל, וקוראת לווטרינרים פרטיים להצטרף למהלך

חתול / צילום:אייל פישר
חתול / צילום:אייל פישר

לפחות שני מיליון חתולים חסרי בית מסתובבים ברחובות ומתרבים בקצב מסחרר. לאחרונה הם אף עלו לכותרות, עת יצא שר החקלאות אורי אריאל עם רעיון הטרנספר לחתולים, כדי שלא לפגוע במצוות פרו ורבו החלה על ההולכים על ארבע.

בינתיים חזר בו השר מהרעיון שעורר הדים רבים, אבל פתרון גורף לא עלה על השולחן, לאור העובדה שהרשויות המקומיות כמעט ולא מעקרות ומסרסות חתולי רחוב.

"אנחנו בפתחה של מגפה, לא פחות מזה. כדי לפתור את הבעיה שנוצרה ברחובות, מדובר ברמות תקציבים שהמדינה לא יכולה להרשות לעצמה", אומרים באגודת צער בעלי חיים. "אין זה סוד שתקציבים עבור בעלי חיים מצויים בתחתית סדרי העדיפויות".

לפיכך יוצאים באגודה בתל-אביב ובשרון בקמפיין עיקור וסירוס לחתולים במחיר של 100 שקל (במקום בכ-450-500 שקל, המחיר לניתוח במרפאות פרטיות).

"ניתוחי עיקור וסירוס הם הפתרון ההומני המוסכם באופן גורף על כל הארגונים למען בעלי החיים בארץ ובעולם לצמצום אוכלוסיית החתולים, החיים חיי סבל וחרפה ברחוב וחשופים לסכנות רבות כגון רעב, מחלות, תאונות והתעללות", אומרים באגודה.

הניתוחים, המבוצעים במרפאות האגודה, מתבצעים בהרדמה כללית, וההחלמה מהם מהירה יחסית. הסירוס/עיקור מדלל את אוכלוסיית החתולים המתרבה באופן לא מבוקר, מונע הולדה של גורים אשר לרוב נידונים לחיים מלאי סבל, סכנות וייסורים ברחוב.

בקרב חתולי הבית, נקבות מעוקרות לא ימשכו זכרים. נטייתם של זכרים לסמן את הטריטוריה שלהם בבית תפחת, וכן יירד סיכוי בריחתם מהבית. לחתולים חסרי בית שעוברים את התהליך קוטמים את קצה האוזן - סימון המסייע להבדיל ביניהם.

במסגרת הקמפיין, שיימשך בשלב זה עד לסוף חודש דצמבר, הציבור נקרא לסרס או לעקר את חתולי הבית וחתולי החצר (מגיל 3 חודשים), באמצעות תרומה או באמצעות הבאה של החתולים למרפאות.

עוד קוראים באגודה לווטרינרים הפרטיים להצטרף למהלך ולהוזיל את מחירי העיקור והסירוס הנעשים גם באופן פרטי.

עוד נציין כי למעלה מ-10,000 חתולים ממתינים לאימוץ בעמותות השונות.