אושר פינוי-בינוי בירושלים: 255 דירות חדשות במקום 66

רוב ההתנגדויות לתוכנית נדחו ■  במקום 5 הבניינים הישנים במתחם הראשון יוקמו 6 בניינים בני 8 קומות ומגדל בן 19 קומות, ואילו במתחם השני במקום הבניינים הישנים יוקמו שני מגדלים בני 20 קומות

שכונת קרית היובל בירושלים / צילום: איל יצהר
שכונת קרית היובל בירושלים / צילום: איל יצהר

מדובר בתכניות שהוגשו על ידי יזמים פרטיים וקודמו במקביל. התכניות מציעות הריסה של המבנים הקיימים בתחומן והקמת בינוי חדש. תוכנית אחת מתייחסת לשטח של 8 דונם ובו 5 בנייני שיכון בני 36 דירות ישנות, בין רחוב חנה סנש לשדרו הנריטה סאלד. המתחם השני בן 3 דונם, ממוקם מזרחית לרחוב חנה סנש, בקירבה למרכז המסחרי של שכונת קרית יובל, ובו שני בניינים ישנים בני 30 דירות.

על פי התוכניות שאושרו, הבניינים הישנים ייהרסו ובמקומם יוקמו בניינים חדשים בני 255 דירות. מדובר במקדם כלכלי של 3.8 דירות חדשות במקום כל דירה ישנה. במקום 5 הבניינים הישנים במתחם הראשון יוקמו 6 בניינים בני 8 קומות ומגדל בן 19 קומות, ואילו במתחם השני במקום הבניינים 2 הישנים יוקמו שני מגדלים בני 20 קומות.  

שתי התכניות כוללות הקמת גינה ציבורית בתחום הבינוי החדש, ואף הרחבה של תחום הדרך ברחוב טהון, באופן שיאפשר מעבר קו רכבת קלה בעתיד.

התכניות לוו בדוח שמאי מפורט בהתאם לתקן 21 והוכנו בליווי תסקיר חברתי שכלל מיפוי אוכלוסייה וצרכים של הדיירים הקיימים, ומציעות תמהיל יחידות דיור הכולל גם דירות קטנות.

הוועדה קיבלה חלק מההתנגדויות, דחתה את מרביתן ואישרה את התכנית. ככלל התרשמה הועדה כי קיימת הסכמה רחבה לתכנית בקרב תושבי המתחם.

דלית זילבר, הממונה על המחוז, ברכה על התכניות ומסרה כי "מדובר במתווה איכותי להתחדשות עירונית, המתחשב בערכי המקום, מאפשר תוספת יח"ד משמעותית במרקם העירוני, תוך שיפור משמעותי של המרחב הציבורי".