הטיפ היומי: המניה החדשה שחורכת את מסלולי המרוץ

הצפי ל-EBITDA של פרארי: כמיליארד אירו ב-2019 - כלומר צמיחה שנתית ממוצעת של 8.5% ב-4 השנים הקרובות

פרארי / צילום: בלומברג
פרארי / צילום: בלומברג

יצרנית מכוניות היוקרה Ferrari נסחרת בבורסת ניו יורק (סימול: RACE) לפי שווי של 8.6 מיליארד דולר. החברה הונפקה לראשונה בוול סטריט לפני כחודש.

פרארי, שהמטה שלה ממוקם בעיר Maranello באיטליה, היא אחת מיצרניות מכוניות היוקרה המובילות בעולם, והיא ממוקדת בעיצוב, הנדסה, ייצור ומכירה של אחד ממותגי הרכב שהכי מזוהים עם יוקרה וביצועים ספורטיביים. פרארי פועלת בארבעה תחומים: כלי רכב וחלקי חילוף; מנועים; מסחרי ומותגי; ופעילות אחרת.

ביחס ליצרניות מכוניות יוקרה מתחרות, חלקים גדולים יותר בהכנסות ובתזרים המזומנים של פרארי ניתנים לחיזוי. זאת, בין היתר בזכות העובדה שההפצה שלה מוגבלת, כך שהדבר תומך ברשימת המתנה למכוניות החדשות שהיא משיקה. סיבה נוספת היא שיש לחברה לקוחות נאמנים שחוזרים ורוכשים ממנה כלי רכב: 60% מהמכירות מתבצעות ללקוחות קיימים.

לדעתנו, המותג של פרארי מגוון ויש לה מספר מקורות לייצר אפסייד. המודל הבסיסי שלנו בנוגע למניית פרארי כולל צפי ל-EBITDA (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) של כ-1 מיליארד אירו ב-2019 - כלומר צמיחה שנתית ממוצעת של 8.5% ב-4 השנים הקרובות.

אנחנו מאמינים שפרארי ראויה לשווי הגבוה בזכות שולי EBITDA גבוהים משל המתחרות. לדעתנו, הראות (visibility) בכל הקשור לתוצאות החברה היא אחת הטובות במגזר היוקרה, ועובדה זו מפצה על הסיכון לירידה במניה על רקע תוצאות פיננסיות. בדומה לכלל שוק היוקרה, ביצועי שוק מכוניות היוקרה מושפעים מהתנאים המקרו-כלכליים העולמיים, מהאמון בכלכלה ומהציפיות של הצרכנים בנוגע להכנסתם העתידית. בטווח הקצר, אנחנו מאמינים שהשוק ייהנה ממגמות חיוביות.

אנחנו מתחילים לסקר את מניית פרארי בהמלצת "קנייה". מחיר היעד שלנו למניה נקבע על בסיס מכפיל EBITDA של 12 לשנת 2017, והוא 60 דולר. המכפילים דומים למכפילים שבהם נסחרות מניות אחרות ממגזר היוקרה. מדובר על מחיר שגבוה ב-31% מהמחיר הנוכחי של פרארי בבורסת ניו יורק, ולעומת מחיר המניה בהנפקה, שעמד על 52 דולר.

הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם