מניית ורינט נפלה ב-10.7% על רקע אכזבה מהדוחות

הרווח הנקי ירד ב-28.5% ברבעון השלישי ל-7.6 מיליון דולר, ומתחילת השנה הוא מסתכם ב-133 אלף דולר בלבד ■ מנמיכה תחזית הכנסות ורווח שנתית

דן בודנר / צילום: תמר מצפי
דן בודנר / צילום: תמר מצפי

מניית ורינט  נפלה אתמול במסחר המאוחר בנאסד"ק ב-10.7%, על רקע אכזבת השוק מהדוחות ומהתחזיות המונמכות שפרסמה. החברה, ספקית מערכות ושירותים בתחום המודיעין העסקי והביטחוני, רושמת תשואה שלילית של כ-29% מתחילת 2015, וזאת לאחר שאכזבה את המשקיעים גם עם פרסום דוחות הרבעון הקודם. שווי השוק שלה הוא כ-2.6 מיליארד דולר.

השבוע פורסם שורינט מפטרת כמה עשרות מעובדיה בישראל. ורינט מעסיקה בארץ כ-1,200 מתוך כ-5,000 עובדיה. מורינט נמסר בתגובה: "נקטנו מהלך מצומצם מאוד של הקטנת כוח אדם בפעילויות נקודתיות בלבד. זה במקביל להמשך גיוסים לפעילויות אחרות. כמו כל גוף עסקי, אנו נדרשים כל העת לבצע התאמות, במטרה לספק מענה טוב יותר להתפתחויות ולצרכים המשתנים של השוק שלנו".

ורינט פרסמה אתמול לאחר סיום המסחר את דוחות הרבעון הפיסקאלי השלישי, שהסתיים בסוף אוקטובר, עם תוצאות נמוכות מצפי האנליסטים. ההכנסות ברבעון השלישי הגיעו ל-284 מיליון דולר, עלייה של 0.5% ביחס לרבעון המקביל. חלק השירותים והתמיכה צמח ב-2.6%, אך במכירת המוצרים נרשמה ירידה של 2.3%. מתחילת השנה, ההכנסות צמחו ב-4% ל-849 מיליון דולר, עם צמיחה מתונה בשני חלקי הפעילות.

לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP), הרווח הנקי הרבעוני המיוחס לבעלי המניות ירד ב-28.5% ל-7.6 מיליון דולר, ומתחילת השנה הרווח הסתכם ב-133 אלף דולר, לעומת 26.3 מיליון דולר בתקופה המקבילה.

על בסיס Non-GAAP, בנטרול הוצאות חשבונאיות כגון תגמולים לעובדים והפחתות של נכסים בלתי מוחשיים, הרווח הנקי הרבעוני הסתכם ב-49.3 מיליון דולר, ירידה של 4.8%, והרווח מתחילת השנה הסתכם בכ-135 מיליון דולר, עלייה של 1.2%. מתחילת השנה הפיסקאלית ייצרה ורינט 87.6 מיליון דולר מפעילות שוטפת, ובסוף הרבעון השלישי היו לחברה כ-385 מיליון דולר בקופה.

"הפחתת התלות בעסקאות גדולות"

ורינט מצפה לסיים את 2015 עם הכנסות של 1.15-1.19 מיליארד דולר (צמיחה של 2%-5.5% מ-2014). זו ירידה מהתחזית הקודמת, שהייתה ל-1.18-1.23 מיליארד דולר. באמצע טווח תחזית ההכנסות, החברה צופה רווח נקי של 3.3 דולרים למניה, לעומת תחזית קודמת ל-3.45 דולר.

לדברי מנכ"ל ורינט, דן בודנר, "ההכנסות בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה על בסיס Non-GAAP ושערי חליפין קבועים צמחו בכ-5%, פחות מהיעד ארוך-הטווח שלנו של צמיחה דו-ספרתית. אנו שמחים לדווח על מספר הזמנות גדולות הן בתחום ה-Enterprise Intelligence והן בתחום ה-Security Intelligence, אך יחד עם זאת אנו ממשיכים לראות התארכות תהליכי האישור בפרויקטים גדולים, ונוקטים צעדים נדרשים להפחית את תלותנו בעסקאות גדולות". בודנר הוסיף שהחברה מצפה שרווחיה יצמחו מהר יותר מההכנסות.

בעקבות הדוחות, בקרדיט סוויס הורידו את ההמלצה למניית ורינט מ"תשואת יתר" לניטרלי", ואת מחיר היעד מ-60 דולר ל-45 דולר. האנליסט מייקל נמרוף מציין מספר גורמים לחולשה, ביניהם לחצים על תקציבים ממשלתיים וגורמים הקשורים לסביבה המאקרו-כלכלית.

ורינט הייתה בעבר חלק מקבוצת קומברס טכנולוג'י. בעשור הקודם, כשהתגלתה השערורייה החשבונאית שהייתה בתקופת ניהולו של קובי אלכסנדר בקומברס, גם ורינט סבלה מההשלכות. בשל אי-יכולתה לפרסם דוחות במועד, היא נסחרה מעבר לדלפק כמה שנים.

ב-2013 הפכה ורינט לחברה עצמאית כשפוצלה מקומברס. אז, שווי השוק שלה היה 1.37 מיליארד דולר, ומאז ידעה תקופה ארוכה של עליות. בחודש יוני האחרון המניה הגיעה לשיא של למעלה מ-66 דולר, ששיקף לורינט שווי שוק של למעלה מ-4 מיליארד דולר. אך מאז ועד אתמול אחרי פרסום הדוחות היא איבדה מעל 1.4 מיליארד דולר משוויה.

מאז הפיצול מקומברס
 מאז הפיצול מקומברס