חולדאי: "חייבים תשתיות ליצירה ולא רק לתחבורה"

(עדכון) - הצטרפו לשידור החי מוועידת ישראל לעסקים 2015 ■ ראש עיריית ת"א: "תראו את שכונת נווה צדק שהייתה בהידרדרות ופרחה לאחר פתיחת מרכז סוזן דלל. תראו איך שיווק מתחם העיר הלבנה תרם לאזור רוטשילד"

רון חולדאי / צילום: תמר מצפי
רון חולדאי / צילום: תמר מצפי

"אני רוצה לדבר על משהו שהשיח הכלכלי הישראלי מתעלם ממנו - תרומתם של התרבות והאומנות לפיתוח אורבני. יש קשר בין שני הדברים להתפתחות עם וחברה ותרבות וגם כלכלה. לתרבות ואמנות יש חשיבות שלא תסולא בפז. מחקרים רבים הראו את הקשר בין תרבות לחיי עיר ולהתפתחות ערים ותעסוקה, תחבורה, ועוד תחומי כלכלה" - כך אמר רון חולדאי, ראש עיריית תל-אביב, בוועידת ישראל לעסקים 2015 של "גלובס" שמתקיימת היום (א') במלון דייוויד אינטרקונטיננטל בתל-אביב.

לצפייה בלו"ז המלא של הוועידה - לחצו כאן

חולדאי ציין כי ישנו קשר הדוק בין תרבות ואמנות לבין תשתיות ופיתוח עירוני: "תפקיד העירייה הוא גם להניח תשתיות ליצירה ולא רק לתחבורה. תרומת התרבות לנושא העירוני תורם להתחדשות העירונית. תראו את שכונת נווה צדק שהייתה בהידרדרות ופרחה לאחר פתיחת מרכז סוזן דלל. תראו איך שיווק מתחם העיר הלבנה תרם לאזור רוטשילד - פעילות אמנותית ותרבותית מוסיפה לזה. בנוסף, הוספת שעות אור - עיר ללא הפסקה זה בגלל פיתוח אירועי תרבות בכל שעות היום שתורם בתחום זה".

לדברי חולדאי, "תל-אביב משקיעה 6% מתקציבה לתרבות ואמנות והמדינה משקיעה הרבה פחות מזה - וזה פער בלתי מתקבל על הדת. הגיע הזמן שישראל תילחם להציל את התרבות, וזה ישפיע על איכות החיים של אזרחיה. זה צריך להיות נטול כל שיקול זר, ורק כך אפשר לפתח אירועים שמייצרים את השינויים של חירות המחשבה".