אושר ניהול תביעה כייצוגית נגד רשת המזון פרש מרקט

לטענת התובע, הרשת הציגה מחירים של בקבוקי משקה כשהם אינם כוללים את מחיר הפיקדון

פרש מרקט לוגו
פרש מרקט לוגו

בית המשפט המחוזי בתל-אביב אישר בקשה לתביעה ייצוגית נגד רשת המרכולים פרש מרקט, לאחר שקיבל את הטענה כי הרשת הציגה מחירים של משקאות החייבים בפיקדון, כשהם אינם כוללים את מחיר הפיקדון - זאת בניגוד לחוק הגנת הצרכן. המחיר האמיתי נודע לצרכן רק עם הגיעו לקופה, או גרוע מכך - בבדיקה מאוחרת של החשבון.

רשת פרש מרקט מונה 14 סניפים בפריסה ארצית, ובחודש יולי האחרון רכשה רשת נוספת - סופר דוש - ב-180 מיליון שקל.

בבקשה שהגיש לאישור כייצוגית, באמצעות עו"ד רם גורודיסקי, טען התובע כי הוא נוהג מעת לעת לערוך קניות בסניף של פרש מרקט בהרצליה, וכי הוטעה לחשוב שהמחיר המוצג על בקבוקי המשקה הוא המחיר האמיתי.

לדבריו, רק לאחר פעמים רבות בהן רכש משקאות בסניפי הרשת, הוא הבחין כי למחיר מתווספים במעמד התשלום בקופה גם דמי הפיקדון. מאז גילה את הדבר, עקב התובע אחר המתרחש בסניפי הרשת וגילה כי באופן קבוע איננה מציגה את המחיר הכולל של רוב המשקאות המחויבים בפיקדון. במקום זאת, היא מפרידה את רכיב הפיקדון ומציינת באותיות קטנטנות כי יש להוסיפו על המחיר הנקוב.

מבדיקת התובע התברר עוד כי הפרותיה של הרשת הן בניגוד לחוק והן חוזרות בכל סניפיה.

התביעה מצטטת את חוק הגנת הצרכן, המטיל חובה לסמן את המחיר הסופי בלבד של המוצר, ומחיל איסור על הצגת מחיר שאינו המחיר הכולל בכל דרך וצורה כלשהי. יתרה מכך, נטען, החוק אוסר על מכירה של מוצרים שאינם כוללים מחיר סופי.

על-פי הערכת התובע, עבור התוספת לתשלום שהוא נדרש לשלם בכל קניותיו ברשת עומד נזקו על סך של 200 שקל. את עוגמת-הנפש הוא אומד ב-50 שקל ואת הנזק הכספי לכל חברי הקבוצה שרכשו בכל סניפי הרשת - הפער בין המחיר הנגבה בפועל לבין המחיר שהוצג על הבקבוקים - מעריך התובע ב-4.58 מיליון שקל.

כאמור, בית המשפט אישר את הבקשה כתביעה ייצוגית וקבע כי הקבוצה תכלול את מי שרכשו בסניפי פרש מרקט משקאות החייבים בפיקדון ב-7 השנים שקדמו ליום הגשת הבקשה.

ברשת פרש מרקט סירבו להגיב.