שטייניץ: "נקדם יצוא הגז למדינות נוספות ולא רק למצרים"

שר האנרגיה התייחס לדיווח לפיו מצרים הורתה להקפיא את כל המגעים ליבוא גז מישראל ■ יחימוביץ': "מדובר בעוד סטירת מציאות מצלצלת לרה"מ נתניהו"

יובל שטייניץ / צילום: אוריה תדמור
יובל שטייניץ / צילום: אוריה תדמור

שר האנרגיה, ד"ר יובל שטייניץ, הגיב הערב (א') לדיווח לפיו מצרים הורתה להקפיא את המגעים ליבוא גז מישראל. הוא אמר כי "מדינת ישראל מייחסת חשיבות רבה למכלול הקשרים הביטחוניים, הכלכליים והאנרגטיים עם מצרים, ומקווה שבזכות היחסים הבילטרליים הקרובים, ניתן יהיה להמשיך ולנוע קדימה בנושא הגז כבר במהלך התקופה הקרובה".

כאמור, בבלומברג דווח היום כי הממשלה המצרית הורתה לכל החברות המצריות להקפיא את המגעים עם ישראל בנוגע ליבוא גז. זאת לאחר שמוסד הבוררות הבינלאומי פסק כי מצרים תשלם לחברת החשמל בישראל קנס בהיקף של כ-1.8 מיליארד דולר.

שר האנרגיה הוסיף עוד כי "בכל מקרה, מדינת ישראל חייבת להגיע לפיתוח מהיר של שדות הגז שהתגלו, על מנת להשיג סוף סוף רמה סבירה של ביטחון אנרגטי. לכן נמשיך בקידום אפשרויות הייצוא לא רק למצרים, אלא גם למדינות נוספות באזור, כגון ירדן, יוון וטורקיה, ואף למדינות מערב אירופה".

גם ח"כ שלי יחימוביץ' הגיבה לדיווח ותקפה את הממשלה וחברות הגז: "אם נכונה הידיעה כי מצרים עוצרת את יבוא הגז מישראל בשל פסיקתו המוצדקת של בית המשפט הבינלאומי, כי אז מדובר בעוד סטירת מציאות מצלצלת לרה"מ נתניהו ולחברות הגז שהוא מדבר מגרונן. זו האמת לאמיתה: מצריים אינה זקוקה לגז מישראל, יש לה כמויות אדירות של עתודות גז, וממילא היתה אמורה מכתחילה להיות רק תחנת מעבר לגז הישראלי בדרכו לאירופה. לכן היא לא משלמת כל מחיר על הודעה מסוג זה".