הרישום יוצא מהדף: תערוכה קבוצתית בנושא רישום ב"פלורנטין 45"

תערוכה קבוצתית בנושא רישום ב"פלורנטין 45" מכניסה לגלריה גם מיצב ועבודות מיוחדות למקום

"הרישום יוצא מהדף ובא באינטראקציה עם חלל הגלריה", מתארת האוצרת גילת אלקלסי את התערוכה הקבוצתית רבת-המשתתפים (23 אמנים) שתיפתח בשבת הקרובה בגלריה "פלורנטין 45" בתל-אביב.

לדבריה, "הקו, יסוד יצירת האמנות, מרכיב ראשוני בטבע וביצירה האנושית, הוא התגלמות החופש של האמן, גמיש, בעל תנועה, אנרגיה, תחושה, כוח מאגי, דרמה וצליל".

הרישומים בתערוכה מתארים מצבים ורגשות של האמנים "שמאחורי הקו". מדגימים את הרצון להבין את הצורה, בחיפוש אחריה תוך שמירה על חופש, חיפוש אחר סדר קוסמי בעולם כאוטי.

"קו הוא תחושה, יכולת מישוש, קרן שעדיין איננו יודעים את מהותה. אך אני רואה אותה בבירור; כל מה שאנו עושים, מתווים, חורטים, מעורר בכי באי-יכולתנו, באי-יכולתה של ידיעתנו, סוף קו, יש סוף?", כתבה האמנית אביבה אורי (מתוך מונוגרפיה שיצאה בהוצאת המשכן לאמנות עין-חרוד). אורי, "האם הרוחנית" של הרישום הישראלי, אינה מוצגת בתערוכה.

בין המשתתפים: אתי אברג'יל, רוני אלוני, מידד אליהו, ורדי בוברוב, יונתן גולדמן, ליסה גרוס, חנה דיליאן, נעמי טדסקי-בלנקט, ענבל טימור, אמיר נוה, יעל עומר, יעל עצמוני, דניאל פלדהקר, חמוטל פישמן, יובל שאול, תמר שפר, יוכי שרם, לידה שרת מסד, .Zero Cents

פלורנטין 45, תל-אביב (הכניסה מרחוב השוק). הפתיחה: יום שישי 11.12 בשעה 11:00-13:00.