תנ"צ במשטרה שהעיד נגד ניצב ריטמן הוצא לחופשה כפויה

קצין בדרגת תנ"צ שהעיד נגד ניצב רוני ריטמן בפרשת ההטרדה לכאורה הוצא לחופשה כפויה ע"י המפכ"ל ■ בתוך כך, שוטרות במטה הארצי טוענות כי הוטרדו ע"י שוטרים זוטרים

ניצב רוני ריטמן / צילום: חטיבת דוברות המשטרה
ניצב רוני ריטמן / צילום: חטיבת דוברות המשטרה

ממצאי ועדת הבדיקה שמונתה לבדוק את התנהלותה של חטיבה חשובה באגף החקירות והמודיעין במשטרה הביאו להחלטת מפכ"ל המשטרה הטרי, רוני אלשיך, להוציא באופן מיידי תת-ניצב במשטרה לחופשה כפויה - כך דווח בגלי צה"ל.

מדובר בקצין שהעיד נגד ניצב רוני ריטמן, והקצינה שהתלוננה עובדת תחתיו.

הממצאים חמורים ומעלים חשדות כבדים להתנהלותו ולביצוע עבירות משמעת בתחומים רבים. ריטמן נחקר מאז הבוקר במחלקה לחקירות שוטרים, ולטענתו מדובר בקנונייה.

בתוך כך, לגלי צה"ל נודע כי לא רק קצינים בכירים חשודים בהטרדות מיניות. 3 שוטרות העידו כי הן משרתות במטה הארצי של המשטרה בירושלים. מעדויותיהן עולה חשד לשורה של מעשים מגונים והטרדות מיניות לכאורה שביצעו בהן שוטרים וקצינים זוטרים.

השוטרות סיפרו לגלי צה"ל כי מדובר במעשים חמורים. לדבריהן, הן חלשות וזקוקות למקום העבודה, ועל כן מנוצלות בידי השוטרים והקצינים.

השוטרות טוענות כי פנו למשרדה של היועצת לענייני נשים במשטרה. הן התריעו כי התופעה הקשה מושתקת, בעיקר כי היא מתבצעת בקומות התחתונות בתחנות המשטרה, ולא רק במטה הארצי.

מהמטה הארצי נמסר בתגובה כי "כל תלונה שמגיעה ליועצת לענייני נשים מטופלת".