בעלי מניות מיעוט בצרפתי: תשלומים שלא כדין לבעל השליטה

מתייחסים לתשלומים שניתנו ליו"ר החברה צבי צרפתי בשנים 2009-2011 שעמדו על יותר מ-10 מיליון שקל

פטיש דין משפט גזר דין עתירה דין וחשבון / צלם: פוטוס טו גו
פטיש דין משפט גזר דין עתירה דין וחשבון / צלם: פוטוס טו גו

צמד בעלי מניות מיעוט בחברת הנדל"ן צבי צרפתי ממשיכים במאבקם נגד התגמולים לבעל השליטה בחברה - צבי צרפתי.

אתמול פנו השניים, תומר חפץ ועו"ד ארז רוזנבוך, במכתב לחברה, שבו הם דורשים ממנה להגיש תביעה נגד צרפתי ונגד יתר חברי הדירקטוריון, בגין תשלום שלא כדין שניתן לצרפתי בין אוגוסט 2009 לנובמבר 2011 בתפקידו כיו"ר החברה.

עוד יוצאים השניים נגד "הפעולות שבוצעו על-ידי חברי דירקטוריון החברה ונושאי המשרה בו, ומחדליהם בקשר לכך, ובכלל זה מחדלם מלדרוש מצבי להשיב לחברה את ששולם לו שלא כדין, בצירוף ריבית והפרשי הצמדה כדין".

בצרפתי ציינו כי החברה תבחן את הפנייה ותפעל על פי הדין.

צמד בעלי המניות פנה כבר באוקטובר לחברה, וטען כי "צבי לא היה זכאי לשכר שאותו קיבל מכוח הסכם העסקה עמו", וזאת "לאחר שאסיפת בעלי מניות החברה, שהתקיימה ביום 10.8.2009, לא אישרה את המשך כהונתו הכפולה כיו"ר דירקטוריון וכמנכ"ל החברה".

החברה: אין שינוי מהחוזה המקורי

באותה פנייה ביקשו חפץ ורוזנבוך "מידע והבהרות באשר לעמידה בתנאי הדין של אופן אישור תנאי העסקתו של צבי צרפתי כנושא משרה בחברה משנת 2009 ועד שנת 2011".

עלות העסקת צרפתי בחברה בשנים 2009-2011 הצטברה ל-16 מיליון שקל, ואשתקד התקרבה ל-3 מיליון שקל.

בתשובה לשניים דוחים בצרפתי את טענותיהם, ומציינים בין היתר כי "בתקופה הרלוונטית תנאי העסקתו של צבי הנם בהתאם לחוזה העסקה עמו מ-27.4.1993, אשר היה בתוקף והתייחס גם לכהונתו של צבי כיו"ר דירקטוריון החברה בלבד, ולפיכך לא היה שינוי בהתקשרות המקורית עם צבי".

עוד ציינו שם, כי "החברה נהגה בגילוי מלא ובאופן ברור לחלוטין הן בזימון האסיפה והן בדיווחי החברה לאחר מכן לציבור, ומעולם לא הועלתה טענה כלשהי".