לודזיה: מו"מ עם סופרין למכירת זכויות בנייה בבני ברק בכ-68 מ' ש'

החברה צופה רווח לפני מס של 12 מ' ש' ■ צחי סופרין: "המטרה היא להקים פרויקט משרדים ומסחר"

זוריק רוטלוי / צלם:איל יצהר
זוריק רוטלוי / צלם:איל יצהר

חברת הנדל"ן לודזיה  השקעות דיווחה הבוקר כי היא מנהלת מו"מ למכירת זכויות במגרשים שבבעלותה בבני ברק תמורת כ-68 מיליון שקל. מהמהלך צופה החברה שבשליטת משפחת רוטלוי רווח לפני מס של כ-12 מיליון שקל. ל"גלובס" נודע כי הרוכשת הפוטנציאלית היא קבוצת סופרין. מדובר בנכס הממוקם בפינת הרחובות ז'בוטינסקי ומצדה בעיר.

על פי הדיווח של לודזיה, מדובר במתן אופציה ללא עלות ולתקופה מוגבלת המתייחסת לחלק מסוים מהשטח האמור בהיקף של כ-36 אלף מ"ר עילי. הסיבה שמדובר בחלק מסוים מהשטח היא שלחברה מגרש היסטורי במיקום זה שבעבר חולק לשני מגרשים, דרומי וצפוני, כאשר למגרש הצפוני נוידו כמעט כל הזכויות שכעת עומדות למכירה במסגרת הסכם האופציה. העסקה האמורה לא מתייחסת לחלק השני של המגרש, הדרומי, עליו נותרו זכויות בהיקף של כ-750 מ"ר.

בקבוצת סופרין אישרו את הפרטים. צחי סופרין, מנכ"ל הקבוצה, אמר ל"גלובס" כי: "הקבוצה בשיתוף קבוצת וויס מנהלת בימים אלו מו"מ מתקדם עם חברת לודזיה לוטקס לקבלת אופציה לארגון קבוצת רכישה במטרה להקים פרויקט משרדים ומסחר. משא ומתן זה בא בהמשך לפעילותם של החברות במתחם ה-BBC (מתחם העסקים המתפתח של בני ברק). לפני כחצי שנה השלמנו גיבוש קבוצת רכישה ומימוש האופציה לרכישת קרקע בהיקף 65 אלף מ"ר מידי הכשרת היישוב, עליה יוקם מגדל משרדים ומסחר בגובה 40 קומות. המתחם כולו נהנה מביקושים קשיחים ומחירי הנדל"ן המסחרי בו בסימן עליה".

מדובר בקרקע היסטורית שנמצאת בבעלות לודזיה (שבעבר פעלה בתחום הטקסטיל) מאז שנות ה-60 ונכון להיום נמצא על חלק מהקרקע מבנה תעשייתי ישן בשטח של כ-4,500 מ"ר בנוי. אם ההסכם יבשיל, הבניין הקיים ייהרס.

תב"ע מאושרת כבר יש

לחברה בניהולו של זוריק רוטלוי זכויות על המגרש בבני ברק לבניית מגדל משרדים בן כ-34 קומות מעל קומת מסחר. עד כה החברה לא התקדמה בייזום הקרקע. במקום יש תב"ע מאושרת, כך שבמידה והעסקה תתקדם, נותר רק לקדם את הוצאתו של היתר הבנייה במקום.

עוד נקודה חשובה שיש להדגיש היא שבמסגרת העסקה מדובר על מכירת הזכויות ולא המגרש, כך שבעתיד, אם תבשיל העסקה, צפויה לודזיה השקעות להישאר בתמונה במסגרת הסכם שיתוף שייחתם על הקרקע, כלומר אם סופרין תממש את האופציה בשלב מאוחר יותר, היא תהיה מחויבת לשתף פעולה עם המוכרת גם בעתיד. בידי לודזיה רוטקס השקעות יש כיום שני נכסים עתירי זכויות בלתי מנוצלות בבני ברק (הנכס שכעת מתקיים לגביו המו"מ מול סופרין) ובאזור התעשייה של חולון.