דוח אמריקאי חדש: דאע"ש גנב מכונה להנפקת דרכונים

רשתות הטלוויזיה בארה"ב מפרסמות דוח אמריקני חדש המצביע על כך שארגון הטרור דאע"ש שם את ידיו על מכונה להנפקת דרכונים השייכת למשטרו של אסד ■ עוד עולה מהדוח כי הארגון השתלט על מאגרי מידע המכילים נתונים ביוגרפים ומידע על טביעות אצבע

דאע"ש / צילום: רויטרס
דאע"ש / צילום: רויטרס

דו"ח מיוחד של רשויות אכיפת החוק והמודיעין האמריקני מזהיר כי יש לארגון המדינה האסלאמית היכולת ליצור דרכונים סורים מזויפים - כך מדווחות רשתות הטלוויזיה האמריקניות.

על פי הדוח, המתבסס על גורמים רשמיים במחלקת הגירה אמריקנית ומקורות המודיעין דאע"ש שם את ידיו על מכונות להדפסת דרכונים סורים שהיו שייכים למשטר אסד. בעקבות המידע עולה החשש בארה"ב כי הארגון עשה שימוש במוכנה בכדי להנפיק דרכונים מזויפים לפעילי טרור.

"חלפו יותר מ-17 חודשים מאז השתלטו כוחות דאע"ש על הערים א-רקה ודיר א-זור", אומר גורם רשמי לרשת ABC News האמריקנית, שהוסיף כי בשל כך נוצר חשש כי לוחמי הארגון השיגו גישה לבנייני ממשלה בסוריה המכילים נתונים ביוגרפים תקפים ומידע על טביעות אצבע אזרחים סוריים ובכך לגנוב זהויות.

דובר מחלקת המדינה ג'ון קירבי הגיב לפרסום ואמר כי גורמי הממשל במדינה מודעים לסכנה ופקידי הממשלה וכי פקידי ההגירה "לוקחים ברצינות" את האיום.

בתוך כך פרסמה היום סוכנות הידיעות AP את המסלול שביצעו מתכנני מתקפת הטרור בפריז שגבתה את חייהם של 130 בני אדם. הרשויות בצרפת סבורות כי החל מחודש אוגוסט האחרון החל אחד המחבלים שהשתתף בתקיפה וכעת מתבצע מצוד אחריו, סאלח עבד סלאם, לנדוד ברחבי היבשת כדי להכין את המתקפה.

המחבלים בפריז עשו שימוש בדרכונים מזויפים

על פי ממצאי החקירה, בתחילת חודש ספטמבר שכר עבד סלאם רכב ונסע ל בירת הונגריה בודפשט, כ-1,400 קילומטרים ממקום מושבו. בתחנת הרכבת שבבודפשט אסף שני גברים, שלפי הרשויות המקומיות היו בין אותם אלפי פליטים שהגיעו למדינה דרך מדינות הבלקן.

עוד עולה מהחקירה כי בחודש אוקטובר נכנסו ליוון בגל ההגירה ששטף את המדינה, שני בני אדם נוספים עם דרכונים סוריים. תעודותיהם לא נבדקו כראוי וכעת סבורים שלטונות החוק בצרפת כי תעודות הזהות מזויפות לאחר שהשניים פוצצו את עצמם בפריז במלך מתקפת הטרור.