מעלות תרשיחא וכפר ורדים מקדמים אזור תעסוקה משותף

שטחו של אזור התעשייה יהיה 200 אלף מ"ר והרשויות יתחלקו בהכנסות ממנו

שלמה בוחבוט / צילום: תמר מצפי
שלמה בוחבוט / צילום: תמר מצפי

עיריית מעלות תרשיחא וכפר ורדים מקדמים הקמה של אזור תעסוקה משותף לשני היישובים. מדובר בתוכנית שאושרה על ידי הוועדה המקומית והופקדה לאחרונה בוועדה המחוזית. על פי התוכנית, לשני היישובים יהיה חלק זהה (50%) בהכנסות מאזור זה לכשיאושר ויוקם.

התוכנית מציעה להקים מתחם תעסוקה, תעשייה ומסחר בצד המערבי של מעלות תרשיחא וצפונית לכפר ורדים, על שטח 460 דונם. על פי התוכנית יכלול אזור התעסוקה כ-200 אלף מ"ר בנוי בחלוקה של כ-67.5 אלף מ"ר לתעסוקה, כ-122 אלף מ"ר לתעשייה וכ-22 אלף מ"ר למסחר.

מעיריית מעלות תרשיחא נמסר כי הכוונה היא שאזור התעסוקה החדש יאכלס תעשייה מתקדמת ונקייה (היי-טק), משרדים, בתי עסק, מוסדות ושירותי ציבור, מרפאות, מכונים, מרכזי הכשרה טכנולוגית, מתקני ספורט ותרבות ועוד. את אזור התעסוקה החדש חוצה כביש 8833 שיהווה כביש גישה ראשי אליו וממנו.

"בשנה האחרונה התרחבו מקורות התעסוקה באזור, והם צפויים להתרחב יותר בהמשך", כך לדברי שלמה בוחבוט, ראש עיריית מעלות תרשיחא, "אזור התעשייה תפן נמצא בקיבולת מלאה, מה שהציף את הצורך בהקמת אזור נוסף, והיווה את הבסיס לשיתוף פעולה בין הרשויות. העיר נמצאת בתנופת בנייה, כולל מכרז המתפרסם בימים אלו במסגרת מחיר למשתכן. אני חושב שדירות במחירים של פחות מ-800 אלף שקל לצד אפשרויות עבודה מגוונות, ללא ניכוי מס הכנסה בשל הטבת מס, יהוו אבן שואבת לתושבים חדשים".