צפו: אטרקציית טבע מרהיבה שלא הרבה אנשים מכירים

מקום עוצר נשימה: הצצה נדירה לאחת מאטרקציות הטבע היפות ביותר בעולם, שמעט מאוד אנשים זכו להגיע אליה ולחזות בה מקרוב

מנהרות דעאש  / צילום: מתוך הוידאו
מנהרות דעאש / צילום: מתוך הוידאו

הוא ידוע בשם נהר חמשת הצבעים או נהר הקשת, הוא היחיד מסוגו בעולם, ולא מעט טוענים שגם היפה בעולם; והוא נמצא בקולומביה.

בתחילת החודש העלה ערוץ הטלוויזיה האמריקאי The Weather Channel רחפן לאוויר והנציח תמונות נדירות של הנהר שנקרא קאנו קריסטיילס (cano cristales), והצבעים שאתם רואים, כך לפחות על-פי הערוץ, לא עברו שום עיבוד מיוחד.

מדובר באטרקציית הטבע הכי מזהירה שניתן למצוא בכל קולומביה. הנהר עצמו נמצא בינות לרכס ההרים סרניה דה-לה מקרנה (Serranía de la Macarena), רכס הרים מבודד, במרחק של 40 ק"מ מההרים האנדים אשר נמצאים בין צ'ילה לארגנטינה.

תופעת הטבע המיוחדת הזאת מתאפשרת הודות לצמח אדום שנקרא מקרניה קלויגרה (Macarenia clavigera), אשר גדל בתוך ערוץ הנהר ונדבק בחוזקה אל הסלעים השחורים שנוצרו על-פי גיאולוגים לפני כ-1.2 מיליארד שנה.

מהאצות הירוקות, המים הכחולים והחול הצהוב מתקבל האפקט הססגוני הזה שכולל גם מפלי מים, בריכות ומערות - מה שהופך את כל המחזה הזה לדרמטי עוד יותר.

הנהר ממוקם למעשה על גבול של 3 מערכות אקולוגיות גדולות: הרי האנדים, ליאנוס המזרחי ויערות הגשם של האמזונס, כל אחת עם גיוון גבוה של חי וצומח.

כדי להגיע לנהר תצטרכו ראשית לעלות על מטוס לבוגוטהומשם, שם לעלות על עוד מטוס בכיוון מאקרנה, ושם למצוא מדריך מקומי שייקח אתכם לנהר.

הזמן הנכון לנסוע למקום כדי לראות את תופעת הטבע הנדירה הזאת הוא בין החודשים יולי עד נובמבר.