הכירו: "צייד הג'יהדיסטים" שמציל צעירים מידי דאע"ש

סיפורו המדהים של דימיטרי בונטינק, תושב בלגיה ולוחם מעוטר לשעבר, שבשנתיים האחרונות עוסק בחילוץ צעירים, כולל בנו שלו, אשר ברחו מהחיים הנורמטיביים שלהם באירופה והצטרפו לשורות דאע"ש

צייד הג'יהדיסטים, דאע"ש, דימיטרי בונטינק /צילום: וידאו
צייד הג'יהדיסטים, דאע"ש, דימיטרי בונטינק /צילום: וידאו

דימיטרי בונטינק, תושב בלגיה ולוחם מעוטר לשעבר, זכה לכינוי "צייד הג'יהאדיסטים" לאחר שבשנתיים האחרונות חילץ חמישה צעירים, כולל את בנו, שברחו מהחיים הנורמטיביים שלהם באירופה והצטרפו לשורות דאע"ש לאחר שהושפעו מתנועות אסלאמיסטיות קיצוניות. כעת, הוא מייעץ בתשלום למשפחה אוסטרלית כאובה, שגם בנה ברח במטרה להצטרף לארגון המדינה האסלאמית.

יויון, בנו של דימיטרי, היה בן 16 כשגילה את האסלאם לאחר שהצטרף למסגד באנטוורפן, מקום מגוריו. יום אחד הוא עזב את הבית תחת סיפור כיסוי של חופשה קצרה באמסטרדם, אך מהר מאוד נודע לאביו, בין היתר באמצעות סרטון פרופגנדה שראה ביוטיוב, כי בנו נמצא בכלל במקום לגמרי אחר. האב נסע לחפש אותו בשטח סוריה, נחשד כמרגל ואף הוכה על ידי אנשי דאע"ש. רק בביקור השלישי שלו בסוריה, מצא לבסוף דימיטרי את בנו. מאז נסע עוד מספר פעמים לסוריה על מנת לעזור לצעירים אירופאיים נוספים שהצטרפו לארגון.

בשנה האחרונה דמיטרי פועל גם מחוץ לגבולות אירופה, ומייעץ למשפחה אוסטרלית נואשת שגייסה אותו במטרה להציל את בנה. לטענת בונטינק, הממשלה לא יכלה לעזור למשפחה הנואשת, ולוואקום שנוצר הוא נכנס על מנת לתת מענה. את הייעוץ הוא ככל הנראה לא מבצע בחינם, אך סירב לגלות מהו הסכום אותו הוא גובה בעבור העזרה.