רשות השידור על סף פירוק - וצלם מרוויח כ-70 א' ש' בחודש

שני עובדים נוספים במגזר הטכנאים מרוויחים סכומים מופרזים - האחד מפקח אור שמשתכר 60,021 שקל בחודש; והאחר, המוגדר כמפקח מבצעי, משתכר 56,361 שקל ■ ועד הנדסה וטכנאים ברשות: "האוצר מסר פרטים חלקיים ומגמתיים"

בניין רשות השידור / צילום: אוריה תדמור
בניין רשות השידור / צילום: אוריה תדמור

שכרם הגבוה של שיאני השכר ברשות השידור צורם במיוחד לאור העובדה שמדובר היום בגוף המצוי בפירוק אשר נאבק על חייו תחת דרישת האוצר לצמצום בלתי פוסק. הקושי החוקי להפר את הסכמי השכר שנחתמו במהלך השנים בגוף השידור הציבורי החולה הביא לכך שניתן למצוא היום ברשות השידור צלם שמרוויח 69,616 שקל - סכום אשר ספק אם ישנם בישראל צלמי קולנוע שזוכים לו.

שני עובדים נוספים במגזר הטכנאים מרוויחים סכומים מופרזים - האחד מפקח אור שמשתכר 60,021 שקל בחודש; והאחר, אשר הגדרת תפקידו היא מפקח מבצעי, משתכר 56,361 שקל.

לםי דוח שיאני השכר במגזר הציבורי לשנת 2014, העיתונאי המשתכר ביותר ברשות השידור הוא עודד גרנות, ששכרו עומד על 56,119 שקל; ואילו ראש הדסק הכלכלי של רשות השידור, עודד שחר, הולך בכל חודש הביתה עם 55,949 שקל.

מתוך 20 שיאני השכר ברשות השידור, ארבעה הם עיתונאים, ואילו כל היתר הם טכנאים וצלמים. השכר הממוצע של 1,465 עובדי הרשות (ברוטו) הוא 19,811.

יש לציין כי מאז שהדוח נכתב פרשו עוד כ-300 עובדים מהרשות, ועל כן יש להניח כי חל שינוי בשכר הממוצע.

עוד נציין כי בשנים האחרונות חלה התפכחות בשוק החדשות הטלוויזיוניות בישראל מהימים בהם שכר הטאלנטים הרקיע שחקים. לשם השוואה, בחדשות 10 הודיעו כי שכר העיתונאים הבכירים לא יעלה על 45 אלף שקל. גם בתאגיד השידור הישראלי החדש, שאמור לקום תחת הרשות הקיימת במארס 2016, כך על-פי החוק הקיים, המשכורות לא אמורות לעלות על רף 45 אלף שקל.

ואולם, ככל שיתקבלו בתאגיד החדש עובדים מתוך הרשות הקיימת, מצפה ההסתדרות כי הם יקלטו באותם תנאי העסקה בדיוק. זו אחת הסיבות לכך שבאוצר ובמשרד התקשורת מעדיפים לשכור עובדים חדשים מחוץ לרשות לעבודה בתאגיד החדש. 

"פרטים חלקיים ומגמתיים" 

משה שגב, יו"ר ועד הנדסה וטכנאים ברשות השידור, מסר בתגובה: "הנתונים שהעביר משרד האוצר ביקשו לזרוע בלבול ולייצר דה-לגיטימציה לעובדי רשות השידור. האוצר הסתיר את דבר העובדה כי 'שיאני השכר לכאורה' הם עובדים בהסדר עטק"ם שכלל את מגזר הטכנאים הצלמים והעורכים. 

"כאמור, במסגרת הליכים משפטיים שהחלו לפני 20 שנה פסק בית המשפט בשנת 2014 כי העובדים הללו זכאים לפיצוי כספי על תקופת עבודתם ברשות השידור.

"בית המשפט פסק כי כל עובד יקבל בין 150-300 אלף שקל ברוטו. על-פי ההסדר נקבע כי הכספים ישולמו באמצעות תלוש השכר החודשי - מה שהקפיץ בצורה משמעותית את שכרם, אולם בפועל, שכרם המקורי הוא רגיל וממוצע ועומד בכל תנאי השכר בשוק ובמשק בכלל.

"לצערנו, האוצר החסיר עובדה זו, פגע בעובדים והטעה את הציבור, תוך שהוא מוסר פרטים חלקיים ומגמתיים מתוך שיקולים זרים ולא עניינים. יש לציין כי חלק גדול מהעובדים כבר פרשו במסגרת תוכנית עידוד הפרישה".  

שיאני שכר 2
 שיאני שכר 2

שיאני שכר 1
 שיאני שכר 1