מטען חבלה התגלה על מטוס "אייר פראנס" בדרך לפריז

המטוס, ועליו 459 נוסעים ו-14 ואנשי צוות, היה בדרכו מהאי מאוריציוס לפריז, אך נחת במומבסה לאחר שנמצא בתא השירותים חפץ חשוד, שבהמשך התברר כמטען חבלה ■ הרשויות מתמקדות בשני חשודים

אייר פראנס / צילום: רויטרס
אייר פראנס / צילום: רויטרס

טיסה של חברת "אייר פראנס" שהייתה בדרכה מהאי מאוריצוס לפריז נחתה הבוקר (א') נחיתת חירום בקניה לאחר שחפץ חשוד אותר בשירותים של המטוס מדגם בואינג 777. המטוס נחת בעיר מומבסה שבקניה וגורמי ביטחון שבחנו אותו אישרו כי מדובר במטען חבלה. הרשויות מחפשות אחרי שני חשודים מרכזיים.

בדף הפייסבוק של רשות שדות התעופה של קניה נכתב כי "כוחות הביטחון של קניה סיכלו ניסיון פיגוע בטיסת 'אייר פראנס'. מומחי חבלה חשפו פצצה בשדה התעופה הבינלאומי במומבסה. המטען נלקח למקום בטוח מחוץ לנמל. טיסת 463 מפורט לואיס, מאוריציוס בדרכו לפריז. כוחות הביטחון מתמקדים בשני נוסעים שנראו חשודים. צוותי האבטחה בשדה התעופה אבטחו את המקום ואת כל המתקנים החשובים הסמוכים".

מפכ"ל המשטרה ג'וזף בוינט כתב בחשבון הטוויטר שלו עם נחיתת החירום כי על המטוס, שעליו היו 459 נוסעים ו-14 ואנשי צוות, פונה בבטחה לאחר נחיתתו. "מומחי חבלה מהצי ומהמנהל לחקירות פליליות אספו את החפץ החשוד ובודקים אם הוא הכיל חומר נפץ", כתב.

חברת "אייר פראנס" מסרה בצהרה כי כאמצעי זהרות, פונו כל נוסעי המטוס דרך יציאות החירום של המטוס. החברה הוסיפה כי היא שולחת מטוס נוסף למומבסה, שיחזיר את מאות האנשים לבירת צרפת.