גאדג'טים: לפטופ של Dell - מסך ועיצוב מצוינים וביצועים חזקים

דגם ה-XPS 13 הוא לפטופ כמעט מושלם: יש לו מסך מצוין בטכנולוגיית מגע, עיצוב יפיפה עם מסגרת דקיקה וגם חומרה טובה ■ איפה הבעיה? משטח העכבר דורש שיפור והיינו מצפים לסוללה עם זמן ארוך יותר

שוק הלפטופים מבוסס מערכת ההפעלה ווינדוס מתקשה להתחרות ברמת הנוחות והביצועים של הלפטופים מבית אפל, אבל עם דגם XPS 13 של Dell (המיובא על-ידי חברת סי דאטה) הוא מצליח להדביק את הפער כמעט בכל הקטגוריות.

מסך: המסך הוא תענוג של ממש ולא ישאיר אף אחד אדיש, לא רק בגלל איכות התמונה המצוינת (רזולוציה של 3200 על 1800 פיקסלים, מוגדר גם כ-QHD), הצבעים העשירים והחדות, אלא בגלל המסגרת הדקיקה, הנותנת תחושה כאילו התמונה צפה באוויר. מדובר במחשב עם מסך 13.3 אינץ', אבל מרגיש כאילו הוא 11 אינץ'. העובי של המסגרת הוא רק 5.2 מ"מ, יתרון גדול מבחינת העיצוב של המכשיר. המסך פועל בטכנולוגיית מגע, המשדרגת את הניווט במסך, למשל, בזמן קריאה. בנוסף, המסך כולל תאורה אחורית חזקה (400 nit), מצוין לשימוש במקום עם אור שמש.

מקלדת: לפטופ אמור להיות המקום האידאלי לכתיבת טקסטים ארוכים, במיוחד שחלק מהמשתמשים עוברים אליו כאשר הסמארטפון או הטאבלט לא מאפשרים להם ליצור תוכן בנוחות. בדל השקיעו במקלדת. הכפתורים רכים ועשויים מגומי נעים, כולל במסגרת של המקלדת. לכפתורים יש גם תאורה אחורית. מדובר בתכונה שלא כדאי לזלזל בה, משתמשים שלא יודעים להקליד בשיטה עיוורת וגם כאלו שכן, יגלו שהתאורה משפרת מאוד את החוויה.

עכבר: מלבד המקלדת, חלק לא פחות חשוב הוא העכבר. כל הלפטופים מבוססי חלונות, פשוט לא מצליחים לספק חוויה מושלמת בקטגוריה הזו. גם דל נופלת בה, משטח המגע לא מספיק מדייק ומהר מאוד מגלים, שעדיף לחבר עכבר חיצוני.

חומרה: הביצועים של XPS 13 מוצלחים ומאפשרים לעבוד איתו בצורה חלקה. אפשר למצוא כאן מעבד i5 מדגם 6200 מהדור השישי של אינטל (סקיילק), מהירות העבודה היא 2.30 ג'יגה הרץ עם 8 ג'יגה זיכרון. הכרטיס הגרפי הוא פנימי של חברת אינטל, אשר יספק את המשתמש הממוצע.

חיבורים: דל שילבו בלפטופ הזה את החיבור החדש והמהיר USB Type-C , לצד שתי כניסות של התקן המהיר USB 3.0 וגם קורא כרטיסי זיכרון. אין כאן כניסת LAN וגם לא מגיע מתאם בערכה, מה שידרוש מהמשתמש לקנות כזה בנפרד.

רמקולים: כמו רוב הרמקולים בלפטופים, גם כאן מדובר בביצועים בינוניים, אבל בהחלט מספקים. הצליל אמנם חזק, אבל הוא מתכתי ומעט חנוק.

סוללה: הסוללה מספקת כ-5 שעות של זמן עבודה, בשימוש ברשת WiFi ובהגדרת ביצועים גבוהים. ברגע שמורידים מעט את רמת הביצועים ולא משתמשים קבוע בגלישה האלחוטית, אפשר לחלץ מהסוללה זמן עבודה נוסף. בדל גם שילבו כפתור עם מספר נורות, המאפשר לראות את מצב הסוללה מבלי להפעיל את המחשב. החלק התחתון של המחשב מתחמם מעט לאחר זמן מסוים של שימוש.

בשורה התחתונה: XPS 13 הוא לפטופ כמעט מושלם. יש לו מסך מצוין בטכנולוגיית מגע, עיצוב יפיפה עם מסגרת דקיקה וגם חומרה טובה. איפה הבעיה? משטח העכבר דורש שיפור והיינו מצפים לסוללה עם זמן ארוך יותר.

מחיר: 9,000 שקל.

ציון: 9.5.