פסגות: קנו מניות אל על - טמון בהן אפסייד של 70%

גם אחרי זינוק של למעלה מ-300% במניית אל על מתחילת השנה, בבית ההשקעות סבורים שהמניה זולה מאוד, הן באופן אבסולוטי והן ביחס לענף בו היא פועלת

גם אחרי זינוק של למעלה מ-300% במניית אל על  מתחילת השנה, בבית ההשקעות פסגות סבורים שהמניה זולה מאוד, הן באופן אבסולוטי והן ביחס לענף בו היא פועלת. בפסגות החלו לסקר את מניית אל על בהמלצת "קנייה" ובמחיר יעד של 4.5 שקלים - פרמיה של כ-70% על פני מחיר המניה בבורסה.

לדברי האנליסט נעם פינקו, "אל על נמצאת בתקופה מצוינת מבחינה פיננסית, הודות לשיפור מרשים בתוצאותיה הנובע בעיקר מירידת מחירי הנפט, אך גם מהמשך הצמיחה במספר הנוסעים בנתב"ג והתייעלות תפעולית, ועל אף התגברות התחרות".

ירידת מחיר הנפט משפיעה לטובה על חברת התעופה, ולדברי פינקו, ירידה של סנט אחד במחיר של גלון דלק סילוני מורידה 2.4 מיליון דולר מהוצאות הדלק של החברה (לא כולל הוצאות גידור). מחיר גלון ירד בשנה האחרונה מ-2.3 דולר ל-1.2 דולר, כך ששיעור ההוצאה לדלק מתוך הכנסות החברה ירד מ-34% ל-24%, חיסכון שנתי של יותר מ-200 מיליון דולר.

להערכת פינקו, למרות התחרות הגוברת מצד חברות זרות וחברות לואו-קוסט, אל על נהנית ממותג חזק בעיני הישראלים, כך שהירידה שלה בנתחי השוק נמוכה יחסית. "התחרות משפיעה על המחירים, וירידת מחירי הדלק מאפשרת לחברות להציע מחירים תחרותיים יותר", כותב פינקו. הוא מזכיר שהחברה חתמה על הסכם לרכישה וחכירה של 15 מטוסי בואינג דרימליינר חדשים, "הצפויים לשדרג את חוויית הטיסה, ובכך להתמודד טוב יותר עם התחרות וכן לחסוך משמעותית בהוצאות תפעוליות", לדבריו. עלות הרכישה היא כ-1.25 מיליארד דולר.

"זולה משמעותית מהמתחרות"

לדברי פינקו, תנועת הנוסעים היוצאים מנתב"ג צומחת בקצב גבוה, של כ-10% בשנה, וב-2015 הקצב הוא 18%. תנועת התיירים מושפעת בעיקר מהמצב הביטחוני, ולכן חלה ירידה בתנועה זו מהמחצית השנייה של 2014. "אל על זולה משמעותית ממתחרותיה בהיבט של מכפילי EV/EBITDAR (EBITDA בנטרול הוצאות חכירה)", כותב האנליסט. "אנו סבורים כי בשל הסיכון הביטחוני והיקף הפעילות, אל על צריכה להיסחר במכפילים נמוכים יותר מהתעשייה, אך לא באופן מובהק כמו שקורה היום בשוק".

על בסיס הערכת השווי, פינקו מגיע כאמור למחיר יעד של 4.5 שקלים למניה. לדבריו, מדובר על מודל שמרני יחסית, הכולל הערכה של ירידה ב-EBITDA ב-2016. אל על, שבשליטת כנפיים, נסחרת בבורסה בשווי של כ-1.3 מיליארד שקל.

נזכיר כי צניחת מחיר הנפט, לצד עלייה בכמות הנוסעים בנתב"ג, הובילה את אל על להציג תוצאות שיא ברבעון השלישי, עם רווח נקי של 93 מיליון דולר - יותר מפי 9 מהרווח הנקי ברבעון המקביל אשתקד. בסיכום שלושת הרבעונים הראשונים של 2015, הרווח הנקי של החברה עומד על 94 מיליון דולר, לאחר שבשלושת הרבעונים הראשונים של 2014 הפסידה אל על 13 מיליון דולר.