לאחר חיסול קונטאר: 3 רקטות התפוצצו בשטח פתוח בצפון

טרם הנפילות הופעלה אזעקה ביישובי האזור ובהם נהריה, שבי ציון וראש הנקרה ■ לא דווח על נפגעים. גורם בלבנון אישר: "הקטיושות נורו מכפר שנמצא 5 ק"מ מישראל" ■ עיריית נהריה לתושבים: "אנחנו ממשיכים בשגרה"

סמיר קונטאר / צילום מסך
סמיר קונטאר / צילום מסך

3 קטיושות התפוצצו היום (א') בשטח פתוח בגליל המערבי. לפני כן, נשמעה אזעקה בנהריה, שלומי, ראש הנקרה, בצת, סער, עברון, שבי ציון, גשר הזיו, בן עמי וביישובים נוספים באזור.

הירי מגיע שעות אחדות לאחר חיסולו של בכיר חיזבאללה סמיר קונטאר הלילה בפרבר שלדמשק. על-פי הדיווחים, חיל האוויר תקף בניין בן 6 קומות שבו שהה קונטאר בפרבר של דמשק, ג'רמאנא, בעת שהתקיים בו מפגש בכירים של ארגוני טרור העוסקים בישראל.

גורם ביטחוני בלבנון מסר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי "שתי קטיושות נורו מכפר לבנוני הממוקם 5 קילומטרים מהגבול עם ישראל", בהתייחסו לעיירה ראס אל-עין, דרומית לצור. כמו כן, כלי תקשורת ערביים מדווחים על תנועת מטוסים ערה של חיל האוויר באזור.

בעיריית נהריה, שם לא נפתחו המקלטים הציבוריים, הבהירו לתושבים בעמוד הפייסבוק כי יש להמשיך בשגרה. "אנחנו ממשיכים בשגרה ונעדכן באם יהיו התפתחויות", נכתב. גבי נעמן, ראש המועצה האזורית שלומי, סיפר כי אף שביישוב לא קיבלו הוראה רשמית לפתוח את המקלטים הציבוריים, הוא הנחה את קציני הביטחון לעשות זאת. "למרות שלא קיבלנו הנחייה מגורמי הביטחון, הנחתי את קב"ט המועצה ואת צוות המועצה לפתוח את המקלטים בשטחי העיירה", אמר. "כמו כן, העברתי הנחיה לתושבים להישאר בקרבת מקלטים וממ"דים ולשמור על הילדים והקשישים".

נעמן העיד מוקדם יותר היום כי היישוב בכוננות לכל תרחיש. "אנחנו נמצאים בשגרה, אבל יודעים שבתוך דקות הכול יכול להשתנות ואנחנו עלולים להיכנס למצב של חירום", אמר נעמן. "כיישוב צמוד גדר, אנחנו ערוכים ומוכנים לכל תרחיש בתוך דקות ספורות. לפחות אחת לחודש אנחנו עושים סבב במקלטים ובודקים פעם אחר פעם אם חסר משהו. כרגע וגם מניסיון העבר, אנחנו לא רואים שינוי שעלול להתחולל בשגרת החיים שלנו, אבל אנחנו בכל זאת מוכנים לכל תרחיש".

תושבת קיבוץ גשר הזיו הסמוך לעיר, סיפרה כי היא ומקורביה לא מתרגשים מהמצב. "שמענו שני פיצוצים. אחד לפני האזעקה ואחד אחריה", אמרה. "אנחנו עכשיו בממ"ד. לא מתרגשים, כבר רגילים לזה".

מחר (ב') בשעה 20:30 (שעון ישראל) יישא מזכ"לחיזבאללה חסן נסראללה נאום שלא תוכנן מראש. הנאום יועבר בשידור חי ברשת "אל-מנאר", המזוהה עם הארגון. הנאום נקבע רק היום, ובמהלכו צפוי נסראללה להתייחס לחיסולו של קונטאר. טרם התקבלה תגובה רשמית מחיזבאללה, אולם גורמים פוליטיים רבים בלבנון גינו את התקיפה הישראלית.