נסראללה מאיים: "נגיב על חיסול קונטאר בזמן ובמקום המתאימים"

מזכ"ל הארגון השיעי נואם על גבי מסך ענק מול אלפי האנשים שהגיעו להלווייתו של סמיר קונטאר בדאחייה בביירות ■ הוא הטיל על "האויב הישראלי" את האחריות לחיסול, וציין כי מדובר ב"אובדן להתנגדות בלבנון"

חסן נסראללה  / צילום: רויטרס
חסן נסראללה / צילום: רויטרס

מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, נואם הערב (ב') על גבי מסכי ענק בדאחייה, מעוז הארגון שבביירות, בתום הלווייתו ההמונית של סמיר קונטאר, שחוסל במתקפה אווירית בדמשק שיוחסה לישראל. "אנו מטילים על האויב הישראלי את האחריות להתנקשות בסמיר קונטאר", אמר נסראללה והדגיש: "אנו נממש את זכותנו להגיב על ההתנקשות בכל מקום ובכל זמן באופן אשר נראה לנכון".

"ישראל חיסלה את קונטאר באמצעות ירי טילים מדויקים ביותר", הוסיף מזכ"ל הארגון השיעי. "ההתנקשות הזו משרתת אך ורק את האינטרסים של ישראל, וכל דיבור על גורם אחר שאחראי לחיסול חסרות כל בסיס".

בתחילת נאומו הביע את תנחומיו על מותו של קונטאר, ואמר כי מדובר ב"אובדן לכל המוסלמים בעולם, ואובדן גדול להתנגדות הלבנונית". "מיום ששוחרר מהכלא היה קונטאר על הכוונת של ישראל", הוסיף נסראללה. "הוא פעל כדי לעורר התנגדות עממית בגולן נגד האויב הישראלי ולאורך כל הדרך מה שהניע אותו הוא סבלו של העם הפלסטיני".

אלפי בני אדם, בהם בכירים בחיזבאללה וחברי פרלמנט, השתתפו מוקדם יותר בהלווייתו של קונטאר, צעקו "מוות לישראל" והניפו את דגלי חיזבאללה לצד דגלי הרשות הפלסטינית. במהלך ההלוויה, פעילי הארגון שנשאו את הארון עצרו ליד קברו של עימאד מורנייה ובנו ג'יהאד, שחוסלו אף הם בתקיפות שיוחסו לישראל, שם קראו את שבועת האמונים לארגון ולמנהיגו נסראללה.

האשם סאפי א-דין, ראש המועצה המבצעת בחיזבאללה, אמר בפתח ההלוויה כי ישראל תישא באחריות חיסולו של קונטאר. "אם ישראל חושבת שעם הריגתו של קונטאר היא סגרה עמנו את החשבון, היא טועה לחלוטין", אמר סאפי א-דין והוסיף: "הם יגלו כי הם פתחו חשבונות נוספים". לדבריו, קונטאר "נולד למען פלסטין ונהרג ונהרג למענה".

אחראי היחסים הבינלאומיים בחיזבאללה, עמאר אל-מוסאווי, אמר כי "ישראל תתחרט על ההתנקשות בקונטאר". עוד דווח כי ראש ממשלת לבנון תמאם א-סלאם התקשר למשפחתו של קונטאר והביע את צערו על מותו.

לפי הפרסומים השונים, חיל האוויר תקף בשבת בערב בניין בן שש קומות שבו שהה קונטאר בפרבר של דמשק, ג'רמאנא, בעת שהתקיים בו מפגש בכירים של ארגוני טרורהעוסקים בישראל. כמו כן דווח כי פרחאן שעלאן, מפקד בארגון "ההתנגדות הסורי" - הפועל ברמת הגולן, נהרג אף הוא בתקיפה. עד כה אותרו יותר מעשר גופות, בין היתר של אנשי חיזבאללה ואזרחים איראנים, מתחת להריסות המבנה.

 

ישראל לא אישרה או הכחישה כי היא אחראית לחיסול, אך בסוריה, בלבנון ובאיראן מיהרו להטיל עליה את האחריות. דובר משרד החוץ בטהראן, חוסיין ג'אבר אנסארי, טען כי מדובר בשיטה קבועה של "המשטר הציוני", והוסיף כי זו "השיטה המסוכנת ביותר של טרור מדינתי".

בנוסף, שר ההסברה הסורי, עמראן א-זועבי, אמר כי "הצד שמרוויח הכי הרבה מההתנקשות בקונטאר הוא האויב הציוני, שידוע זה זמן רב בהתקפות פחדניות מסוג זה". מנהיג הדרוזים בלבנון, וואליד ג'ונבלאט, טען כי "למרות חילוקי הדעות בינינו בנוגע למשבר בסוריה, אנו מגנים את המתקפה הישראלית שהרגה את סמיר קונטאר. הוא היה ונותר סמל של המאבק ושל עמידתנו האיתנה".