בדיקת "גלובס": הטאבלטים הענקיים של אפל וסמסונג

אחרי הסמארטפון הענק והטלוויזיה הגדולה, הגיע תורם של הטאבלטים הגדולים ■ מה מציעות אפל וסמסונג בדגמי הענק שלהן, במה הם שונים מדגמים קטנים יותר ובמה הם נבדלים זה מזה?

הסמארטפונים, הטאבלטים והטלוויזיות הופכים ליותר ויותר גדולים, לאור דרישת הלקוחות ליהנות ממסך ענק ואיכותי יותר. אחרי שסמארטפונים עם מסך בגודל 5.5 אינץ' הפכו לסטנדרט, ופאבלטים כמו Note 5 של סמסונג ו-V10 של LG בעלי מסך 5.7 אינץ' הפכו למוצר שגם צרכנים ממוצעים רוצים להשתמש בו, היה זה טבעי שיצרניות הטכנולוגיה יגדילו את הטאבלטים.

קטגוריית הטאבלטים הענקיים הייתה שולית, עד אשר אפל השיקה בשבועות האחרונים את האייפד פרו, המגיע עם מסך בגודל 12.9 אינץ'. אפל הצטרפה לסמסונג, שלפני יותר משנה השיקה את טאב פרו עם מסך בגודל 12.2 אינץ'. עכשיו סמסונג מותחת עוד יותר את הגבול עם הטאבלט גלקסי View, המגיע עם מסך עצום של 18.4 אינץ'.

 

השימושיות של טאבלט עם מסך ענק עדיין נבחנת, הן אצל היצרניות והן אצל המשתמשים. אפל מציעה את הטאבלט שלה כתחליף ללפטופ וככלי עבודה למעצבים גראפיים. בסמסונג פונים לצרכני המדיה: גלקסי View הוא תחליף של טלוויזיה ניידת המיועדת לשימושים ביתיים, בין אם מדובר בנשיאה של הטאבלט למרפסת או למטבח ואפילו לחדר הילדים.

אייפד פרו הוא ללא ספק קפיצת מדרגה בחוויית השימוש באייפד בפרט ובטאבלט בכלל. מדובר בצג ענק ונוח מאוד, וכאשר מוסיפים עליו מקלדת, ניתן בקלות לייצר באמצעותו תוכן. אפל מציעה לרכישה נפרדת גם עט מגע, המאפשר להעשיר עוד יותר את השימוש במכשיר. העט עדיין לא נמכר בישראל באופן רשמי.

גלקסי View הוא טאבלט שונה לגמרי, הוא לא מיועד לכתיבת מיילים בבית הקפה, זהו מוצר שלוקח את הטלוויזיה למקום אחר. עושר האפליקציות הקיימות היום בשוק (אפילו בישראל), מאפשר להשתמש במוצר הזה כטלוויזיה נוספת העוברת בין החדרים. סמסונג כנראה עלתה כאן על משהו, ויהיה מעניין לראות אם תצליח ליצור קטגוריה חדשה, כמו שעשתה לפני מספר שנים עם השקת ה-Note, אשר יצר את עולם הפאבלטים.

אפל, אייפד פרו - חוויה חדשה באייפד

מסך: אייפד פרו הוא מוצר חדש בקטגוריית הטאבלטים באפל (מיובא על ידי סי דאטה ואיי דיגיטל). המסך שלו גדול בצורה משמעותית מהדגמים האחרים של החברה - 12.9 אינץ' והוא בעל רזולוציה גבוהה של 2048 על 2732 פיקסלים. המסך מגיע בטכנולוגיית רטינה המצוינת של אפל. מדובר במסך מוצלח מאוד, שהופך את הצפייה בו לסרטים לתענוג.

ממשק: אפל התאימו את ממשק ה-iOS 9.2 לחוויה של מסך גדול ושימוש בשתי אפליקציות במקביל, כך שניתן לעבוד עם תוכנת המייל ולגלוש באינטרנט.

בשימוש במסך גדול, מקבלים ערך נוסף בפרודקטיביות. בחירת האפליקציה הנוספת מתבצעת באמצעות ממשק שאותו פותחים רק בשעת הצורך. בדרך זו ניתן לפתוח את אפליקציית הפתקים בחלק קטן של העמוד ולהמשיך לגלוש בדפדפן. מעבר לזה, כל אפליקציה של אפל נפתחת בצורה רחבה בזכות המסך הגדול, כך שפשוט תענוג לעבוד איתה.

חומרה: אייפד פרו כולל מעבד A9X של אפל הפועל בטכנולוגיית 64 ביט ומהיר פי 1.8 לעומת הדור הקודם. באפל טוענים שכוח העיבוד שלו מהיר יותר מ-80% ממחשבי מבוססי ווינדוס שיצאו ב-12 החודשים האחרונים. הפרו גם כולל 4 ג'יגה זיכרון עבודה וניתן לרכוש אותו בגרסאות עם 32 או 128 ג'יגה. מאחר שעדיין לא החלו להימכר מקלדות של אפל עבור המכשיר, לא היה ניתן לבדוק אותו כתחליף ללפטופ.

עיצוב: האייפד פרו נראה במבט ראשון כמו אייפד שגדל קצת יותר מדי. מהר מאוד מתרגלים, ומגלים שנוח מאוד לצפות איתו בסרטים ולעשות עבודות שונות. המשקל של הטאבלט עומד על 713 גרם והעובי דקיק - 6.9 מ"מ - התחושה היא כאילו מחזיקים דף גדול.

רמקולים: אייפד פרו מגיע עם ארבעה רמקולים בכל ארבע פינותיו. הם נשמעים נהדר, אפילו הבאס נשמע בסדר יחסית למוצר דקיק כל כך.

סוללה: הסוללה מחזיקה כ-10 שעות. קיבולת 10307 מיליאמפר/שעה.

בשורה התחתונה: אייפד פרו הוא חוויה חדשה לעולם הטאבלטים של אפל. מדובר בטאבלט בגודל עצום, אבל הוא מפתיע לטובה ברמת הנוחות שהוא מספק. מצד שני, המחיר גבוה מאוד, אפילו ביחס למוצרים של אפל.

סמסונג, גלקסי View - טאבלט לצופי טלוויזיה

מסך: ה-View מגיע עם מסך ענקי בגודל 18.4 אינץ'. מדובר בגודל של מסך טלוויזיה קטן, וזה לא מפתיע - סמסונג מייעדת את הטאבלט הזה לצפייה בווידיאו. המסך מגיע ברזולוציית Full HD. אפשר היה לצפות מסמסונג לקצת יותר. לא מדובר בתצוגה חדה מאוד או בצבעים העשירים שאנחנו רגילים לראות בטאבלטים אחרים של החברה. מצד שני, מדובר עדיין באיכות טובה.

ממשק: מערכת ההפעלה היא אנדרואיד של גוגל בגרסת לוליפופ (5.1.1) הכוללת את ממשק הטאץ' ווייז הרגיל והמוצלח של סמסונג. ניתן בקלות להפעיל שתי אפליקציות במקביל ולחלוק את המסך לשניים. סמסונג שילבה ממשק יעודי בשם Media Scroll עליו נמצאים כל אפליקציות המדיה של המשתמש. בגרסה הניסיונית שבדקנו היו אפליקציית ה-VOD של הוט ושל yes, סלקום TV, מאקו, רשת, וואלה VOD וגם Smart VOD. מדובר בממשק המאפשר גישה מהירה לאפליקציות שרוב המשתמשים ודאי ירצו לצפות בהן, אבל המאגר שלהן נקבע על-ידי סמסונג.

חומרה: הביצועים של הגלקסי View טובים. הטאבלט כולל מעבד של סמסונג מסוגExynos 7580 בעל שמונה ליבות במהירות 1.6 ג'יגה הרץ עם 2 ג'יגה זיכרון עבודה ונפח אחסון של 32 ג'יגה, כולל אפשרות הרחבה באמצעות כרטיס (עד 128 ג'יגה).

עיצוב: הטאבלט הענק מגיע עם תושבת פנימית המאפשרת להניח אותו על השולחן ולצפות בסרטים בצורה נוחה. יש גם מצב להנחת הטאבלט באמצעות בצורה שטוחה, כך שניתן להקליד עליו. התושבת כוללת ידית לנשיאה של המכשיר, דבר המאפשר להתנייד עם הטאבלט ממקום למקום בבית, אבל לא לצאת איתו לטייל. המשקל של ה-View לא קל בכלל - 2.65 ק"ג - והעובי 11.9 מ"מ.

רמקולים: ה-View מגיע עם רמקולים סטריאופונים חזקים, אבל קשה להגיד שהצליל שלו איכותי מאוד.

סוללה: הטאבלט כולל סוללה המחזיקה כ-8 שעות של צפייה בווידיאו. קיבולת של 5700 מיליאמפר/שעה.

בשורה התחתונה: ה-View עדיין לא נמכר בישראל, לפחות לא באופן רשמי, אבל מדובר במוצר מוצלח הפותח קטגוריה חדשה עבור קהל המחפש טלוויזיה ניידת חכמה.