ד"ר שלומית ווגמן-רטנר תמונה לראש הרשות לאיסור הלבנת הון

שימשה כממלאת-ממקומו של עו"ד פול לנדס, מי שכיהן כראש הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור במשך כ-5 שנים

 ד"ר שלומית ווגמן–רטנר / צילום: רן יחזקאל
ד"ר שלומית ווגמן–רטנר / צילום: רן יחזקאל

שרת המשפטים איילת שקד החליטה למנות את ד"ר שלומית ווגמן-רטנר לתפקיד ראש הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור במשרד המשפטים. 

שרת המשפטים בחרה את ד"ר ווגמן-רטנר לאחר שועדת איתור, בראשות מנכ"לית משרד המשפטים עו"ד אמי פלמור, המליצה על שתי מועמדות לתפקיד. חברי הוועדה הנוספים היו נתי לויט, נציג מטעם נציבות שירות המדינה; עו"ד רז נזרי, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה (פלילי); ניצב מני יצחקי, ראש אגף החקירות והמודיעין במשטרת ישראל; ומירב בארי, נציגת הציבור.

ד"ר ווגמן-רטנר היא בעלת תואר ראשון במשפטים ומינהל עסקים מהאוניברסיטה העברית. את תואר המוסמך במשפטים ואת הדוקטורט סיימה באוניברסיטת ייל שבארה"ב.

ד"ר ווגמן-רטנר החלה את דרכה בעולם המשפט כמתמחה המשפטית של נשיא בית המשפט העליון לשעבר, אהרן ברק. בשנת 2005 הייתה שותפה לתהליך הקמת הרשות למשפט, טכנולוגיה ומידע במשרד המשפטים.

החל משנת 2011 כיהנה ד"ר ווגמן-רטנר כיועצת המשפטית של הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור. לאחרונה שימשה כממלאת-ממקומו של עו"ד פול לנדס, מי שכיהן כראש הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור במשך כ-5 שנים.  

שרת המשפטים שקד מסרה היום (ד') כי "שלומית היא אשת מקצוע ראויה ואיכותית, המסורה לשירות המדינה. שלומית שימשה כממלאת-מקום ראש הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור במשך מספר חודשים והוכיחה כי כישוריה עומדים לה למילוי תפקיד זה. אני מברכת אותה על מינויה ובטוחה כי תעשה חיל כראש הרשות".