הישראלים עלו על השיטה: כך משיגים טיסות בחצי מחיר

כך תחסכו הון על טיסות לחו"ל: מהפכת הלואו-קוסט שינתה לחלוטין את מפת הטיסות מישראל ואליה, כך שהיום ניתן בקלות למצוא טיסות בעלות של עשרות אירו בלבד לשלל יעדים נחשקים בחו"ל

כניסתן של חברות תעופה לואו-קוסט ותיקות לישראל דוגמת ריינאייר האירית בתחילת נובמבר האחרון וחברת מונרך הבריטית שחידשה פעילות בתחילת החודש הזה, הציבה רף מחירים נמוך שאי-אפשר לכנות אותו בשם אחר מלבד הזוי, כמו למשל כרטיסים ב-30 אירו (מונרך) ואפילו ב-9.99 אירו עבור כרטיס טיסה לבודפשט עם חברת ריינאייר.

האמנם? כמה באמת עולה לנו לטוס עם חברות הלואו-קוסט? פנינו לזואי לסרי, טיילת עצמאית, שכותבת בלוג בשם "תותי - חו"ל עם ילדים פשוט ובזול", וניסינו להבין האם באמת ישנן טיסות במחירים כאלה.

טיסות הלואו-קוסט, טוענת זואי, הן טרנד שיווקי די ישן בעולם, שבשנים האחרונות הגיע גם לישראל. צריך לקחת בחשבון שהמחיר המוצג לנו באתרי החברות כולל רק את עלות המושב לכיוון אחד, ויש יחסית מעט מושבים שנמכרים במחיר כזה, גם הם לרוב יופיעו בתאריכים שפחות נוחים למטייל הממוצע. לדוגמה, מרבית המטיילים נוהגים לטוס לשבוע, כך שלמצוא מושב ב-9 אירו חזרה אחרי שבוע יהיה קשה עד בלתי אפשרי.

הרי לפניכם טיסה לבודפסט עם חברת ריינאייר ב-30 בינואר 2016. עלות הטיסה הלוך היא 9.99 אירו בלבד, אולם הטיסה חזרה הביתה שבוע אחרי כבר עולה 34 אירו. עדיין לא ממש יקר, אבל זה לא הסוף.

המחיר אינו כולל מזוודות, ורוב המטיילים לא יסתפקו בתיק יד שכלול במחיר הלואו-קוסט. אז תוסיפו בבקשה עוד 15-25 אירו לכיוון. במקרה שתרצו לשמור מקומות ביחד בטיסה, תוסיפו כבר עוד 6 אירו לכל כיוון. כך אנחנו מגיעים לכמעט 108 אירו, וזה לא כולל את הסנדוויץ' במטוס.

אז בשורה התחתונה, אמנם לא תחסכו 80% מעלות הכרטיס, כפי שזועקת הפרסומת, אבל בהחלט ניתן להגיע לחיסכון של 30% ולפעמים אף יותר, אם תהיה לכם סבלנות, ואם תתמידו לעקוב אחר שלל ההזדמנויות.