שלמה דהוקי יקים בית מלון של כ-260 חדרים במבשרת ציון

המלון יוקם על קרקע בת 13.2 דונם, ויכלול 31.5 אלף מ"ר שטחים בנויים ביניהם גם אולם כנסים, אגף ספא הכולל בריכת שחיה סגורה ובריכת שחיה פתוחה

חופשה / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
חופשה / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

מלון חדש יוקם במבשרת ציון: הוועדה המרחבית הראל, בראשות רותי שוורץ חנוך, אישרה לאחרונה בקשת היתר בניה להקמת מלון בן 260 חדרים במבשרת ציון. המלון יוקם על קרקע בת 13.2 דונם, ויכלול 31.5 אלף מ"ר שטחים בנויים ביניהם גם אולם כנסים, אגף ספא הכולל בריכת שחיה סגורה ובריכת שחיה פתוחה.

את הפרויקט יוזמת חברת מלונות החוף הצפוני בע"מ, ויבנה אותו הקבלן הירושלמי הוותיק שלמה דהוקי, שבתחילת השנה פירסם "גלובס" כי דהוקי רכש מחברת בזק את בניין המרכזיה ברחוב המרד בתל אביב סמוך לחוף הים תמורת 41 מיליון שקל. דהוקי, המתגורר במבשרת ציון, הוא גם בעל כ-6% בשותפות זרח חיפושי נפט וגז.

הוועדה דחתה את ההתנגדויות ואישרה את הפרויקט בכפוף לקבלת אישור המפקח על התעבורה במשרד התחבורה, כנדרש מהוראות התכנית. הפרויקט מתוכנן במורדות קניון הראל ושכונת נוף הרים, והוא צופה על שטחי יער ונחל ארזה.

למלון הוגשו התנגדויות של תושבים משכונת נוף הרים הסמוכה לפרויקט, אשר חוששים בעיקר להשלכות תחבורתיות כתוצאה מפעילות המלון, אולם הוועדה המקומית אישרה את היתר הבנייה על בסיס תכנית בינוי אשר אושרה באוגוסט 2015. לפרויקט אף הוצא היתר חפירה לאור אישור תכנית הבינוי.

בהחלטתה קבעה הוועדה, כי מדובר בבקשה להיתר הנגזרת מתוכנית שבתוקף, וכי תנאי להיתר יהיה קבלת אישור המפקח על התעבורה במשרד התחבורה, כנדרש בתוכנית החלה על הקרקע. כמו כן הוגשה התנגדות של קק"ל בנוגע לדרך הגישה ליער ובנוגע לניקוז המתחם, אולם הוועדה המקומית דחתה גם את ההתנגדות הזו אך קבעה, כי יש להשלים תיאום מול קק"ל כתנאי לטופס 4.

המלון מתוכנן להיות ברמה של 5 כוכבים על פי התקנים של משרד התיירות.