90 חברות במאמץ לשכנע משקיעים מסין להדק קשר עם ישראל

משרד הכלכלה השיק אתר ייעודי במנדרינית הפונה למשקיעים בסין

סין / צילום: רויטרס
סין / צילום: רויטרס

במסגרת המאמצים לשכנע את המשקיעים הסינים להרחיב את שיתוף הפעולה שלהם עם חברות ישראליות, השיק משרד הכלכלה והתעשייה אתר אינטרנט חדש, בשפה המנדרינית, שעוסק בהזדמנויות העסקיות והסביבה העסקית בישראל.

"כבר עם השקתו הגולשים הסינים מגלים עניין רב באתר החדש ואנחנו מקבלים פניות מחברות שעוסקות בתחומים שונים ומגלות עניין רב בטכנולוגיות ישראליות ובאירועים כלכליים שמתוכננים בישראל", אומר ראש מינהל סחר חוץ במשרד, אוהד כהן. "אנחנו מקווים שהאתר יגביר את החשיפה של הסינים לישראל ואת מעגל הקשרים הקיים בנספחויות המסחריות שלנו בסין". ישראל מפעילה בסין ארבע נספחויות מסחריות: בשנגחאי, בבייג'ינג, בגואנגז'ו ובהונג קונג.

בתוך כך, כ-150 אנשי עסקים ישראלים, מ-90 חברות במשק, יצאו אתמול לכנס משקיעים בסין שהוגדר בידי ראשי משרד הכלכלה והתעשייה "חסר תקדים". הכנס צפוי להיפתח ביום ג' ויימשך כיומיים. הוא יתקיים בבייג'ינג בהשתתפות שר האנרגיה והתשתיות יובל שטייניץ, מנכ"ל משרד הכלכלה והתעשייה עמית לנג ומנהלת היחידה להשקעות זרות במשרד, זיוה איגר. לדברי איגר, "מדובר באירוע הגדול ביותר שעשינו עד כה בסין ובאחד האירועים הגדולים ביותר שנעשו מבחינת מספר המשתתפים. מסביב לאירוע נקבעו לחברות הישראליות בין 500 ל-600 פגישות עסקיות עם משקיעים פוטנציאליים. המטרה של כנס כזה היא לחשוף עוד מידע ועוד נתונים על ישראל, ולא בכדי יצאה רכבת אווירית של חברות".

אחת ההופעות המעניינות בכנס היא של יו"ר קרן ההשקעות הסינית פוסון, גואו גואנצ'אנג. פוסון חתמה באחרונה על הסכם לרכישת חברת הביטוח הישראלית הפניקס מיצחק תשובה, ועם השלמת הרכישה גואנצ'אנג צפוי להיות היו"ר שלה. זאת, בכפוף לאישור העסקה בידי המפקחת על הביטוח במשרד האוצר, דורית סלינגר.

בשבועות האחרונים דווח בסין על היעלמותו המסתורית של גואנצ'אנג, שהונו מוערך בכ-7 מיליארד דולר והוא בן 48 בלבד, אלא שבינתיים הוא כבר נראה ברבים, טס מחוץ לסין ובין השאר גם לישראל, ובמשרד הכלכלה והתעשייה אמרו כי הוא עתיד לשוחח מעל בימת הכנס עם מנכ"ל המשרד, עמית לנג.

בין החברות שמשתתפות בכנס גם מוביילאיי שעוסקת בתחום טכנולוגיית העזר לנהגים; קורטיקה, שעוסקת בתחום של טכנולוגיות חיפוש ויזואלי, סטארטסיס, שפועלת בתחום הדפסות תלת-ממד, ווטר-ג'ן, שעוסקת בתחום המים.

במשרד הכלכלה אמרו כי המאמץ לכבוש את לב המשקיע הסיני הוא חלק מיישום של החלטת ממשלה מ-2013 על חיזוק שיתוף הפעולה הכלכלי בין המדינות. מנתוני המשרד עולה כי ב-2014 הסתכם היקף הסחר בין ישראל לסין בכ-11 מיליארד דולר. בשני הרבעונים הראשונים של 2015 הסתכם הסחר בין המדינות בכ-8 מיליארד דולר, והייצוא הישראלי לסין הסתכם בכ-2 מיליארד דולר והייבוא ממנו הסתכם בכ-5.8 מיליארד דולר.