נגב קרמיקה תובעת 485 א' ש' מאייל גולן: קנה אצלנו ולא שילם

נגב: "גולן הזמין מוצרים בסך למעלה מחצי מיליון שקל, אך לא שילם על כולם, למרות שנהנה במקביל מ'הנחת סלב'" ■ גולן: "תביעה קנטרנית ומופרכת, תוך ניצולו של גולן כדמות ציבורית ומוכרת"

"אייל גולן הזמין מוצרים מחברת נגב קרמיקה בסכומים של למעלה מחצי מיליון שקל, אך לא שילם על כולם, למרות שנהנה במקביל מ'הנחת סלב'"- כך נטען בתביעה שהגישה לאחרונה חברת נגב קרמיקה נגד גולן ונגד חברת "ליאם הפקות" שבבעלותו לבית משפט השלום בראשון-לציון. גולן, מצידו, טוען בתגובה כי מדובר ב"תביעה קנטרנית ומופרכת, תוך ניצולו של גולן כדמות ציבורית ומוכרת".

גולן, ביקש לאבזר את דירת הפנטהאוז שברשותו במגדל היוקרתי נאם (NAM) בשכונת פארק צמרת בתל-אביב. לכן, בתחילת חודש מארס 2012, כפי שטוענת חברת נגב קרמיקה (מקבוצת אפריקה ישראל), הגיע גולן יחד עם מנהלו האישי ושותפו העסקי, בני פרץ, לסניף נגב קרמיקה ברמת-גן (הממוקם בפועל בבני-ברק). לאחר סיור במקום עם איש המכירות, גולן החליט לרכוש לדירה ריצופי אבן יוקרתיים, פרקט שיש ועוד מוצרי גמר לבניין. את המוצרים ביקשו לרכוש, לדברי החברה, עבור דירתו של גולן ועבור דירתו של שותפו, פרץ.

"גולן ביקש כי למרות שההזמנות שביצע הן אישיות ומיועדות לדירתו הפרטית ולדירתו הפרטית של פרץ", הכתב בתביעה שהגישה נגב באמצעות עורכי הדין יגאל קולוף ודנה וקנין, "ולמרות שגולן הוא בעל חובה של נגב קרמיקה, מי שתבצע טכנית את התשלום תהיה ליאם הפקות, החברה בשליטתו המלאה. הדבר נעשה, להבנת החברה, משיקולי פיננסיים ושיקולי מיסוי אישיים של גולן".

סכום ההזמנות הכולל של גולן, לשיטת החברה, עמד על סך 672 אלף שקל, אולם לגולן ניתנה "הנחת סלב" של למעלה מ-123 אלף שקל. בהמשך סיכמו הצדדים כי חלק מהתשלום יומר להופעה של גולן מול עובדי החברה - 900 במספר.

אלא שלטענת נגב קרמיקה, חובו של גולן לא נפרע במלואו. "עם גולן התקיימו פגישות רבות לליבון ההתחשבנויות שבין נגב קרמיקה לבין גולן וליאם הפקות. כן נערכו תכתובות בדואר האלקטרוני. למרות זאת המשיכו גולן וליאם הפקות להתעלם מדרישת התשלום, שהייתה מורכבת מרכיב מזומן בסך של 245 אלף שקל וכן מרכיב מתן שירות של ביצוע הופעה של גולן - בתקופה של למעלה מ-3 שנים".

בכתה הגנה שהגיש גולן לפני כשבוע, ביקש למחוק את התביעה על הסף. "אין בין נגב קרמיקה לבין גולן כל יריבות משפטית ולא עילת תביעה כלפיו", הגן על שמו גולן בכתב ההגנה. "גולן וליאם הפקות לא חייבים לנגב קרמיקה ולו שקל אחד. כל ניסיונותיה לקשור את גולן לתביעה הן חסרות תום-לב ליצור אמצעי לחץ בלתי הוגן ופסול על ליאם הפקות, תוף ניצול היותו של גולן אושיה מפורסמת בחברה הישראלית".

לאחר הגשת כתבי הטענות, הצדדים ממתינים לקביעת מועד לקדם דיון.

 

מליאם הפקות באמצעות עו״ד שי אליאס נימסר: ״לאייל גולן אין ומעולם לא היה כל הסכם עם התובעת וכל מטרת שרבוב שמו לתביעה המופרכת, הינה יצירת לחץ פסול ובלתי הוגן על ליאם הפקות, תוך ניצול היות אייל גולן דמות ציבורית ומוכרת. ליאם הפקות פירטה טענותיה בכתב ההגנה שהוגש מטעמה והעובדות תתבררנה לאשורן בבית המשפט ולא באמצעי התקשורת. תביעה זו הינה ניסיון כושל וחסר תום לב של נגב קרמיקה לחזור בה מהסכם במסגרתו הייתה זכאית להופעה של אייל גולן, בשל מצוקה כלכלית ומשבר כלכלי בו היא מצויה".