לבייב מכר מניות פוקס ב-240 מ' ש' לפני הצניחה במניה

לבייב מכר בחודשים הראשונים של 2014 את מניות פוקס בהן החזיק מאז 2005 ב-3 מנות, במחיר גבוה בכ-60%-70% משווי המניה הבוקר

לב לבייב / צילום: תמר מצפי
לב לבייב / צילום: תמר מצפי

באקסלנס מעניקים עדיפות למניית פוקס מבין רשתות האופנה "בשל הצפי לשיפור ברווחיות והתימחור הנוח ביותר", אחרי שהמניה איבדה כשליש מערכה בשנה החולפת ומשקפת לחברה שווי שוק של כ-780 מיליון שקל. האנליסטית מיכל אלשיך צופה צמיחה בשטחי המסחר של פוקס בהמשך ומסבירה כי "ייתכן שייסגרו מספר סניפים (במקומות בהם נפתחו חנויות חדשות קרובות), אבל מנגד גם צפויות להיפתח חנויות חדשות במותגים החדשים, שטרם מיצו את פוטנציאל הצמיחה שלהם כגון צ'רלס אנד קיט', מנגו ונייק". 

כך או כך, על רקע הצניחה בערכה של מניית פוקס  בשנה החולפת בולט התיזמון המוצלח בו החליט לב לבייב, שהיה שנים רבות בעל עניין מרכזי ברשת, לממש את החזקותיו. לבייב, בעל השליטה בקבוצת הנדל"ן אפריקה ישראל הנמצאת בתקופה מאתגרת ועלולה להיגרר בקרוב להסדר חוב שני, מכר בחודשים הראשונים של 2014 את מניות פוקס בהן החזיק מאז 2005 בשלוש מנות ובתמורה מצטברת של כ-240 מיליון שקל.

המכירות שביצע לבייב, ששיקפו לו תשואה של מאות אחוזים על ההשקעה, נעשו בתקופה בה חברת פוקס נסחרה בשווי שיא של כ-1.4 מיליארד שקל, לאחר זינוק שנתי של כ-90% שרשמה מנייתה על רקע תוצאות עסקיות מצוינות שהציגה.

בסך-הכול מכר לבייב כ-20% מהונה של החברה ואת המימושים ביצע לפי מחיר מניה שנע בטווח של 96-101 שקל - גבוה בכ-60%-70% משווי המניה הבוקר (ב'), שעמד על 59 שקל בלבד.