חילוקי דעות קשים בדירקטוריון מיזם הסיבים האופטיים

נציגי חברת חשמל להנהלה: מה נעשה עם מאות מיליוני השקלים שהמיזם כבר קיבל? איך יכול להיות שהתוכנית העסקית דיברה על חיבור של 10,000 בתי אב במהלך 2015 ובפועל חוברו 2,500 בלבד? למה שנאמין לכם אחרי הכישלון ב-2015?

 

דני לאובר / צילום: תמר מצפי
דני לאובר / צילום: תמר מצפי

חילוקי דעות קשים בין נציגי חברת החשמל ונציגי ויה אירופה בדיוני דירקטוריון מיזם הסיבים האופטיים אנלימיטד. בין הצדדים קיימים חילוקי דעות קשים סביב עתיד המיזם ואופן ניהולו ונציגי חברת החשמל העלו תהיות חמורות סביב הבטחות ההנהלה ליישם את התוכנית שהוצגה לדירקטוריון ושעתידה להביא להגברת הפריסה בצורה אינטנסיבית. הדיונים התקיימו אתמול וימשיכו היום.

בדיון שאלו נציגי חברת החשמל את הנהלת אנלימיטד ואת ויה אירופה מה נעשה עם מאות מיליוני השקלים שהמיזם כבר קיבל? איך יכול להיות שהתוכנית העסקית דיברה על חיבור של 10,000 בתי אב במהלך 2015 ובפועל חוברו 2,500 בלבד?

בנוסף, נמשכים הדיונים סביב נחיצותו של הפורטל של ויה אירופה כאשר נציגי חברת החשמל דורשים שינוי במודל העסקי, שמשמעותו ביטול העבודה עם הפורטל. נסביר, כי כל בעלי המניות במיזם סבורים שהעבודה עם הפורטל של ויה אירופה מכשילה את המיזם. הפורטל מציג מודל שיווקי שלא נקלט בישראל והוא מייצר בעיות קשות לספקיות האינטרנט שמסרבות לעבוד איתו.

הפורטל (שממנו ויה אירופה מקבלת תמלוגים) הוא כלי שמעניק למשתמש הקצה אפשרות להתחברות לכל ספק אינטרנט בלחיצת כפתור. התוצאה היא שהצרכן מתווך על ידי הפורטל והוא אינו לקוח באופן מלא של הספק. כך הספק אינו יכול להציע לו שירותים נוספים, כמו טלוויזיה, שירותי טלפוניה ועוד. הספק גם לא יכול למכור ללקוח נתב משלו, ובקיצור הספקיות נדרשות לספק אינטרנט בלבד מבלי שהן מתקשרות עם הלקוח שיכול לעבור כל רגע מספק לספק.

בתוך כך נודע, כי בהנהלת חברת החשמל שדנה עם החברה על המיזם, שאל עופר בלוך, מנכ"ל חח"י שאלות קשות מאד את הנהלת המיזם וגם לו הייתה ביקורת על הדרך שבה העסק מתנהל ועל הסיכויים להוציא לפועל את התוכנית האסטרטגית. בלוך הוא בעל רקע בתחום התקשורת והוא מכיר אותו על בוריו מהשנים שבהן שימש כמנכ"ל yes.

כפי שנחשף ב"גלובס", בעלי המניות נדרשים להזרים מאות מיליוני שקלים למיזם וללא ההזרמה הסיכוי להבריא את המיזם מאד נמוך מכיוון שהמערכת הבנקאית אינה מוכנה לממן אותו בשלב הזה. זה עשוי להכניס את המיזם כמועמד לאזהרת עסק חי. 

מהחברה נמסר בתגובה: "הדירקטוריון מקיים דיונים בנושאים שעל הפרק. הדיווחים אודות חילוקי הדעות רחוקים מהמציאות".