הצלחה חלקית למחיר למשתכן באופקים: 120 מ"ר החל מ-753 א' ש'

מתוך 9 מגרשים, רק לשישה הוגשו הצעות, ושלושת הנותרים נותרו "על המדף" ■ במקביל, מכרז בדימונה ל-148 יחידות דיור נכשל, כאשר אף הצעה לא הוגשה למכרז

שכונה בבנייה / צילום: תמר מצפי
שכונה בבנייה / צילום: תמר מצפי

משרד האוצר פרסם הערב (ה') את תוצאות מכרזי מחיר למשתכן באופקים ובדימונה.

המכרז באופקים הצליח חלקית כאשר מתוך 9 מגרשים, רק לשישה הוגשו הצעות, ושלושת הנותרים נותרו "על המדף". במקביל, מכרז בדימונה ל-148 יחידות דיור נכשל, כאשר אף הצעה לא הוגשה למכרז.

עוד נציין כי במכרז נוסף של מחיר למשתכן, בקריית שמונה, שנסגר גם הוא השבוע, טרם פורסמו תוצאות וזאת בשל בעיה משפטית הנוגעת לקרקע נשואת המכרז.

המכרז באופקים שנסגר להגשת הצעות ביום ב' האחרון כלל 334 יחידות דיור בתשעה מגרשים שונים, אך כאמור רק לשישה מתוך תשעת המגרשים הוגשו הצעות. המשמעות היא שלמעשה מתוך 334 יחידות הדיור ששיווקה המדינה רק 162 יחידות דיור שווקו בהצלחה.

בכל ששת המגרשים זכתה אותה החברה, חברת מגידו י.ק., שהציעה הצעות שנעו בין 4,949 שקל למ"ר ל-5,100 שקל למ"ר. נציין כי המחיר המקסימלי למ"ר שנקבע במכרז עמד על 5,550 שקל למ"ר בכל המגרשים להם הוגשו הצעות כך שההפרש בין מחיר המקסימום להצעות הזוכות עמד על בין 10.8% ל-8%. על פי תוצאות המכרז, חברת מגידו תשווק דירות לזכאי תוכנית מחיר למשתכן החל מ-753 אלף שקל כולל מע"מ לדירה בת 120 מ"ר והחל מ-869 אלף שקל לדירה בת 140 מ"ר. מחירים אלו מגלמים עלות חניה, מחסן ומרפסת ואף כוללים את המענק שעתידים לקבל הרוכשים שנע סביב 60 אלף שקל.

עוד נציין כי המגרשים בהם זכתה חברת מגידו באופקים מאפשרים בניית פרויקט של דירות גן וגג, בעוד שלושת המגרשים להם לא הוגשו הצעות כללו בנייה רוויה רגילה שככל הנראה לא הייתה אטרקטיבית לקבלנים והיזמים. במשרד האוצר ציינו היום כי מדובר בתוצאות המשקפות הנחה של כ-23% ממחיר השוק של דירות דומות.

המכרז שנסגר באופקים ממוקם בשכונת קריית מנחם (רמת שקד) התוחמת את העיר מדרומה וממערבה. בשכונה עתידות להיבנות כ-1,800 יחידות דיור כאשר עד כה נבנו ואוכלסו כ-400 יחידות דיור מתוכן.

כאמור, במכרז ל-148 יחידות דיור שנסגר בעיר דימונה לא הוגשו הצעות. ממשרד האוצר נמסר הערב כי: "מדובר ביחידות דיור אחרונות שנותרו לצד 435 יחידות דיור שנמכרו בהצלחה באותה השכונה. תנאי המכרז יבחנו ויפורסמו מחדש".

נזכיר כי רק אתמול פורסם ב"גלובס" שגם מכרז אחר שפורסם בפעם השנייה נחל הצלחה חלקית בלבד. מדובר במכרז בעיר ראשון לציון בו פורסמו בשנית שלושה מגרשים אך רק במגרש אחד הוכרז זוכה כאשר שני האחרים נותרו ללא הצעות.