סכסוך מעכב פתיחת מקטע מרכזי בכביש 531

עיריית הרצליה מתנגדת בטענה כי הדבר ימיט אסון תחבורתי על העיר ■ בנתיבי ישראל הבטיחו כי המקטע ייפתח עד סוף 2015, אולם הסכסוך מעכב

כביש 531 / צלם: החברה הלאומית לדרכים
כביש 531 / צלם: החברה הלאומית לדרכים

פתיחת חלק נוסף בדרך 531, המחבר בין כביש 4 למחלף הרצליה מזרח, מתעכבת. זאת אף שהעבודות בו הסתיימו לפני כמה חודשים. כביש 531 הוא אחד מפרויקטי התשתית הגדולים והיקרים שידעה ישראל בשנים האחרונות, וסך ההשקעה בו נאמד ב-4 מיליארד שקל.

מדובר בדרך מהירה שנועדה לקשר בין ערי השרון למטרופולין תל אביב, וכן להוות כביש רוחב ארצי המחבר בין כביש החוף, גהה, חוצה ישראל ונתיבי איילון. אורכו של הכביש הוא כ-17 קילומטר. לאורך הכביש צפויים לקום 11 מחלפים, ובמרכזו תפעל רכבת פרברית.

החלק הראשון, המחבר בין מחלף ג'לג'וליה למחלף סוקולוב בכפר סבא, כבר פתוח תקופה ארוכה, ולאחרונה נפתח מקטע שממשיך מערבה לכפר מלל. בקטע המדובר הושקעו כ-700 מיליון שקל, ובנתיבי ישראל הבטיחו כי הוא ייפתח עד סוף 2015. ואולם, סכסוך בין עיריית הרצליה לנתיבי ישראל מעכב את פתיחתו. העירייה מתנגדת בטענה כי הדבר ימיט אסון תחבורתי על העיר.

 

לפי דוח שהזמינה העירייה מיועץ התחבורה, פרופ' דוד מהלאל, פתיחת הכביש בלי שיושלם חיבורו לכביש החוף ונתיבי איילון - מצב שאמור להימשך כשנתיים - תחריף את בעיות הגודש בהרצליה שקיימות ממילא, תיצור בעיות בטיחות, ותפגע באפשרויות עבודות הפיתוח המתוכננות בעיר.

זאת מאחר שהמקטע ייצור מסלולי נסיעה חדשים שיפנו תנועה מכפר סבא, רעננה ויישובים שמצפון לרעננה, לרחובות הרצליה. "ייתכן שזמני הנסיעה של הנהגים מכפר סבא יתקצרו, אך תושבי הרצליה ייחשפו לתוספת עיכובים וגודש תנועה", נכתב. "בהיעדר תסקיר, אנחנו ניצבים בפני אי-ודאות ומצבים שישפיעו בצורה שלילית על מערכת הדרכים של הרצליה".

העירייה הציגה בחודש שעבר את ממצאי הדוח בפני הוועדה הארצית לתכנון ובנייה של תשתיות לאומיות (הות"ל), וזו שלחה את נתיבי ישראל לערוך בדיקות. הממצאים הוגשו ביום חמישי בלילה, ובעירייה טוענים כי הם מתכוונים לשבת עליהם בימים הקרובים וכי לא יהססו להגיע לבית משפט. ביום חמישי קיימו הצדדים פגישה עם שר התחבורה והציגו לו את עמדתם. על פי הערכה, מתכוונת נתיבי ישראל לפתוח את מקטע הכביש כבר בשבוע הקרוב.

מנתיבי ישראל נמסר: "עם סיום השלמת העבודות וקבלת האישורים הנדרשים ייפתח הקטע באופן מיידי לטובת ציבור הנהגים ותושבי האזור".

מפת כביש המריבה
 מפת כביש המריבה