המשטרה: להעמיד לדין את מפקד כלא איילון בגין אונס עובדת

גונדר משנה שוהם יוסף חשוד בשורת עבירות מין, בהן אונס עובדת שהייתה תחת מרותו ■ עורך דינו: "מדובר בעבירה טכנית - השניים לא הודיעו לממונים עליהם על מערכת היחסים, אך זה לא הופך את היחסים לעבירות מין"

המשטרה סיימה היום (ה') את חקירת מפקד כלא איילון, גונדר משנה שוהם יוסף, בחשד לעבירות מין ובהן אונס, בהמלצה להעמידו לדין. מממצאי החקירה עולה כי שוהם ביצע לכאורה מעשים מגונים בעובדת שב"ס תחת פיקודו בכמה הזדמנויות. התיק יועבר לפרקליטות מחוז מרכז (פלילי), לעיון ולהחלטה.

במסגרת החקירה נחקר יוסף באזהרה, נגבו עדויות, ובוצעו פעולות חקירה שונות. מהמשטרה נמסר כי במהלך החקירה עלה חשד לביצוע עבירות מין במקרים נוספים, בין היתר בעת ששימש שוהם בתפקידים קודמים. עם זאת, על העבירות שביצע לכאורה בתפקידיו הקודמים חלה התיישנות.

החקירה החלה בעקבות מידע שהועבר למשטרה על-ידי גורמי שב"ס והתנהלה בשיתוף-פעולה מלא עמם. בין היתר מיוחסות לשוהם עבירות של מעשה מגונה תוך ניצולו ושימוש לרעה בכוח המשרה.

סנגורו של יוסף, עו"ד משה גלעד, לשעבר שופט בית המשפט המחוזי בחיפה, מסר עם פרסום החשדות כי מרשו חף מפשע. "הוא לא ביצע עבירה, ויותר מזה לא אפרט. אין זה ראוי שדברים שמוחלפים בין עורך דין ללקוח יעברו לכלי התקשורת", אמר.

לדבריו, לא כל קיום יחסים הוא בהכרח פלילי. "צריך רק להבין שלא כל יחסי מרות, גם אם מתקיימים יחסי מין, הופכים לעבירה, וצריך לבדוק כל מקרה לגופו. כשמקיימים מערכת יחסים שנובעת מאהבה, גם אם עובדת מתאהבת בבוס שלה ועוזבת את בעלה - אין כל קשר בין יחסי המרות לקיום יחסי המין".

עו"ד גלעד הוסיף כי "מדובר בעבירה טכנית, משום שהשניים לא הודיעו לממונים עליהם על מערכת היחסים, אולם זה לא הופך את היחסים עצמם לעבירות מין".

עורכי הדין משה ורינת גלעד מסרו: "מרשנו כופר בחשדות המיוחסים לו, הדין יתברר ברשויות החוק ולא באמצעי התקשורת".