היום: התיק נגד הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי ייסגר

יותר מ-5 שנים אחרי ש"פרשת הרפז" נחשפה, היום צפוי להיסגר התיק נגד אחת הדמויות המרכזיות שעמדו בליבה - הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי ■ וינשטיין המליץ על המהלך בניגוד לעמדת המשטרה

גבי אשכנזי / צילום: איל יצהר
גבי אשכנזי / צילום: איל יצהר

התיק נגד הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי במסגרת "פרשת הרפז" צפוי להיסגר היום (ג'), יותר מ-5 שנים מיום בו נחשף המסמך שטלטל את המערכת הפוליטית, הצבאית והמשפטית. החשדות לפיהם עמד גבי אשכנזי במרכזו של "פוטש" נגד שר הביטחון דאז אהוד ברק - נמחקו כבר בשלב חקירת המשטרה.

עם זאת, עלו שתי נקודות מרכזיות שנחקרו: נבדק האם הרמטכ"ל לשעבר מסר מידע רגיש ביותר לעיתונאים בכירים, ונטען כי השתהה "שיהוי ארוך ומוגזם" במסירת "מסמך הרפז" למשטרה וליועץ המשפטי לממשלה גם אחרי שידע שהמשטרה פתחה בחקירה ופנתה לבית המשפט.

בנוגע לחשדות על מסירת מידע לעיתונאים, אמר אז אשכנזי כי מדובר בפרקטיקה ידועה ובשיחות רקע מתואמות ומסודרות שהתקיימו בנוכחות דובר צה"ל עם עיתונאים בכירים שניתן לסמוך עליהם.

בסופו של דבר החליט היועץ המשפטי לממשלה היוצא יהודה וינשטיין להגיש כתב אישום נגד הרמטכ"ל לשעבר בגין מסירת מידע סודי והפרת אמונים. יודגש כי וינשטיין ליווה את התיק הזה מראשיתו, וכי החלטתו לסגור את התיק היא בניגוד לעמדת המשטרה.